از پایین کشیده شدن مجسمه کریستف کلمب تا تصرف ویلای اولیگارشی های روسی در لندن!

اعتراض های ضد نژادپرستی در سراسر آمریکا درپی قتل (جورج فلوید۲۵ مه ۲۰۲۰ ) شهروند سیاهپوست به دست یک پلیس سفیدپوست آمریکایی آغاز شد. با قدرت گیری این اعتراضات مردم معترض به نمادهای تژادپرستی حمله کرده و در چند کشور مجسمه های آنها را پایین کشیدند. در پارک «بایرد» شهر ریچموند مجسمه کریستف کلمب را پایین کشیدند و به آب انداختند. این حرکت نمادین در چند کشور دیگر از جمله اسپانیا، کلمبیا و… ادامه داشت.
در لندن تعدادی از مخالفین تهاجم نظامی روسیه به خانه پنچاه میلیون پوندی اولگ دریپاسکا یکی از هفت میلیاردر و اولیگارش روس که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در بریتانیا تحریم شده است وارد شده و این ویلا را در اختیار میگیرند. و اعلام میکنند؛ (( “برای همبستگی با مردم اوکراین” این خانه را تصرف کرده‌اند و در پیامی به دریپاسکا گفته‌اند: “تو اوکراین را اشغال می‌کنی، ما هم [خانه] تو را”. ))
حمله و به تصرف درآوردن ملک اولیگارش ها روسی یا ایرانی اقدامی انقلابی است. تصرف ویلای میلیاردر روسی خود نمونه ای از تعرض انقلابی مردم ناراضی و معترض به تهاجم نظامی روسیه و نظام سرمایه داری ظالمانه ای است که مسبب فقر و فلاکت، فحشا، اعتیاد و استثمار است. اولیگارش ها در روسیه، ایران، و… مورد تنفر مردم هستند. اقدام سمبولیک امروز ١٤مارس و تصرف خانه اولگ دریپاسکا باید برای اولیگارش ها و دزدان حرفه ای حکومت اسلامی درس آموز باشد.
اولیگارش های میلیاردر در ایران هم زیادند. این در لندن و کانادا و آلمان و اروپا و…و… اینها با دزدی و اختلاس و حقوقهای نجومی و شرکت در کشتن مردم معترض، صد هزار اعدام و سلب آزادی و کرامت انسانی از مردم ایران در بیت رهبری و سپاه پاسداران به صف اولیگارش های جکومت اسلامی ایران درآمده اند. الیگارش ها در ایران مالکین ده ها خانه ویلا های لوکس در کانادا و امریکا و اروپا هستند.
نوبت آنها هم خواهد رسید.
نسان نودینیان

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …