اسرائیل حملات هوایی به غزه را آغاز کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در واکنش به حمله راکتی به حومه تل‌آویو حملات هوایی به غزه را آغاز کرده است.ارتش اسرائیل از آغاز این حملات در “سرتاسر نوار غزه” و علیه مواضع حماس خبر داده است.

پیشتر اسرائیل اعلام کرده بود راکتی که از نوار غزه به منطقه‌ای مسکونی در مرکز اسرائیل پرتاب شده، هفت زخمی به جا گذاشته است.

این حمله راکتی ساعت پنج و بیست دقیقه بامداد دوشنبه ۲۵ مارس (۵ فروردین) منطقه‌ای در شمال شهر تل‌آویو را هدف قرار داد.

این هدف دورترین نقطه‌ در عمق خاک اسرائیل است که راکت‌های فلسطینیان از زمان جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ تاکنون به آن برخورد کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که به آمریکا سفر کرده، بعد از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سفر خود را نیمه‌کاره می‌گذارد و به اسرائیل برمی‌گردد.

او گفته است که اسرائیل با قدرت به این حمله پاسخ خواهد داد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. خبرگزاری‌ها به نقل از مقام‌های حماس دست داشتن این گروه در حمله راکتی به اسرائیل را رد کرده‌اند.

حدود ده روز پیش هم دو راکت به سوی تل‌آویو پرتاب شد اما کسی در آن حمله کسی آسیبی ندید. ارتش اسرائیل با ده‌ها حمله هوایی به مناطقی در نوار غزه که چهار زخمی به جا گذاشت به آن حملات پاسخ داد.

جنبش حماس که کنترل نوار غزه را به دست دارد و همین طور مقام‌های ارتش اسرائیل چند روز بعد گفتند که آن حمله “به اشتباه” صورت گرفته است.

ارتش اسرائیل می‌گوید راکتی که صبح دوشنبه پرتاب شده به خانه‌ای در شهرک میشمرا در ۲۰ کیلومتری شمال شرق تل‌آویو برخورد کرده و هفت عضو یک خانواده را زخمی کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از مقام‌های مسئول گزارش داده است که سه کودک – یک دختر ۱۲ ساله، یک پسر سه‌ساله و یک نوزاد شش ماهه – در میان زخمی‌ها هستند.

ویدیویی که ارتش اسرائیل در توییتر منتشر کرده خانه‌ای را نشان می‌دهد که به شدت آسیب دیده است.

یولاندا نل، خبرنگار بی‌بی‌سی در بیت‌المقدس، می‌گوید که حملات راکتی تنها دو هفته قبل از زمان برگزاری انتخابات اسرائیل تنش‌ در منطقه را به شدت افزایش داده است.

در این انتخابات آقای نتانیاهو رقابتی سخت با بنی گانتز، رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل، در پیش دارد.

پرونده‌های مربوط به فساد و ارتشا هم مشکلی دیگر بر سر راه بنیامین نتانیاهو در این انتخابات استبی بی سی

اینرا هم بخوانید

دفاع رویائیان از فرماندهان سابق ناجا از” طرح نور”، تهدید و برخورد با زنان بی حجاب

سایت حکومتی خبر آنلاین به نقل از محمد رویانیان از فرماندهان سابق ناجا تیتر زه:”دفاع …