اسرائیل قبلا خنثی کردن برنامه اتمی ایران را تهیه کرده

روزنامه فرانکفورتر آلگِماینه زایتونگ چاپ آلمان در گزارشی نوشته است که برنامه اسرائیل برای مقابله با برنامه اتمی ایران از هفده سال پیش و دوران ریاست مئیر داگان، رئیس پیشین موساد – سازمان اطلاعات برون مرزی اسرائیل – تهیه شده بود.

به نوشته این روزنامه، هدف از این برنامه جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری ساخت تسلیحات اتمی بوده است و اسرائیل همچنان این هدف را دنبال می کند.

این روزنامه می افزاید که موساد هدف پنج مسیر را برای تحقق این هدف تعیین کرد که عبارتند از فشار شدید دیپلماتیک بین‌المللی بر تهران، تحریم‌ های اقتصادی، خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای و از میان بردن کارشناسان و متخصصان ارشد آنها، اختلال در تامین نیازمندی‌ها و مواد اولیه تاسیسات اتمی و حمایت از فعالیت اپوزیسیون سیاسی.

فرانکفورتر آلگماینه می نویسد که با امضای توافق هسته ای، تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی تغییر شکل یافت اما حادثه نطنز در 12 تیرماه که به اسرائیل نسبت داده شده حاکی از دنبال کردن همان اهداف پنجگانه است.

به نوشته این روزنامه، در اجرای این سیاست، اسرائیل فعالیت های مختلفی را صورت داده که ازجمله شامل ربودن اسناد محرمانه هسته ای ایران و نمایش آنها در سال 2018 بوده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …