اطلاعیه خبری: تجمعات اعتراضی کارگران در پتروشیمی ایلام و دهدشت و یک خبر دیگر

  • روز ٣ دی جمعی از کارگران اخرجی سایت الفین پتروشیمی ایلام شهرستان چوار با خواست بازگشت به کار دست به تجمع زدند. به گفته کارگران در حالیکه این سایت بزودی بهره برداری میشود آنها با چندین سال سابقه کاری تحت عنوان “عدم نیاز” اخراج شده و سفارشی های دست اندرکاران به جای آنها به کارگرفته شده اند.
  • روز ۲ دی کارگران پتروشیمی دهدشت در استان کهگیلویه و بویر احمد در اعتراض به عدم رعایت پروتکلهای بهداشت جهانی درمقابله با بیماری مهلک کرونا مقابل درب پتروشیمی تجمع کردند.
  • روز ٢ دی کارگران پیمانی شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری بندرعباس اعتراض خود را به تعویق پرداخت سه ماه مزد و هشت ماه حق بیمه رسانه ای کردند. بنا بر خبرها بیش از دو سال است که پیمانکاران شهرداری حتی از تحویل لوازم ایمنی فردی و لباس کار به کارگران خودداری کرده اند. از سوی دیگر علیرغم اینکه پرداخت حق اولاد به کارگران حق قانونی آنهاست اما کارفرما این پول را هم بالا کشیده و فقط به دو فرزند از مجموع فرزندان خانواده های کارگری حق اولاد را پرداخت میکند. به گفته کارگران آن‌ها از طریق یک شرکت تامین نیرو با نظارت شهرداری مشغول کارند و شرکت پیمانکار علاوه بر تاخیر در پرداخت مطالبه مزدی آن‌ها، در پایان شهریور ماه، بدون تسویه حساب با کارگران از مجموعه شهرداری خارج شده است. بنا بر خبرحدود ۳۰۰ کارگر پیمانی شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری بندرعباس در استان هرمزگان کار میکنند.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٣ دی ۱۳۹۹، ٢٣ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

از خوزستان چه خبر؟ اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری

۲۹ اردیبهشت  تا ۴ خرداد  ۱۴۰۳ ۴ خرداد – بنا بر گزارشات میانگین شاخص آلودگی …