اطلاعیه خبری: تجمع بازنشتگان فولاد در چند شهر و معلمان مدارس غیر انتفاعی در تهران و اصفهان و چند خبر دیگر

روز یکشنبه نهم خرداد تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در تهران، البرزغربی، اصفهان و اهواز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و با خواست اجرای همسان سازی ها برپا گردید. در اصفهان تجمع بازنشستگان با برخورد نیروهای انتظامی روبرو شد و علیرغم آن کارگران به تجمع خود ادامه دادند. در تهران این تجمع در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد برپا شد.

اجرای همسانسازی ها و افزایش سطح حقوقها به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان برای همه، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، حق تشکل، تجمع و اعتراض از جمله خواستهایی است که بازنشستگان از جمله بازنشستگان فولاد در مبارزاتشان بر روی آنها تاکید کرده اند.روز ۹ خرداد جمعی از معلمان مدارس غیر انتفاعی در اعتراض به سطح نازل حقوقها و بلاتکلیفی شغلی خود در تهران در مقابل مجلس اسلامی و در اصفهان مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. در تهران معلمان از شهرهای مختلف خود را به مقابل مجلس رسانده بودند تا صدای اعتراض خود را به شرایط اسفبار معیشتی شان بلند کنند. در رابطه با این موضوع معلمان مدارس غیر انتفاعی که در استخدام موقت هستند تجمعات متعدادی داشته اند.

روز شنبه ۸ خرداد شماری از مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش ایذه، در اعتراض به عدم استخدامهای موقت و بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود در ساختمان آموزش و پرورش این شهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند. مربیان معترض با سردادن شعارهایی از قبیل “ما در راه آموزش، عمر و جوانی دادیم”، اهم مطالباتشان را بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود عنوان کردند.

روز ۸ خرداد، پرسنل بیمارستان امام در کرج برای چندمین بار در محوطه ی بیمارستان دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار معیشتی خود شدند. تعویق پرداخت دستمزدها، استخدامهای موقت و نداشتن امنیت شغلی، فشار سنگین کاری و سطح نازل استانداردهای بهداشتی و درمانی بویژه برای مقابله با بیماری مرگبار کرونا از جمله موضوعات اعتراضات پی در پی کارکنان این بیمارستان بوده است. در تجمع هشتم خرداد پرسنل تجمع کننده شعار میدادند: “5 ساله که دویدیم همش دروغ شنیدیم”

روز ۸ خرداد جمعی از پرسنل قرارداد معین هلدینگ خلیج در اعتراض وضعیت نابسامان شغلی و معیشتی خود و با خواست اجرای فوری ماده ۱۰ و پرداخت فوق‌العاده مخصوص مدت معین و اعمال ضریب تجمیعی جنوب دست به تجمع زدند. کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن استخدام ها همراه با افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون خواست فوری همه کارگران قراردادی در مناطق مختلف نفتی است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ خرداد۱۴۰۰، ۳۰ مه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …