قتل فجیع یک دستفروش توسط ماموران اطلاعات در اهواز

بنا بر خبرهای منتشر شده عبدالله بترانى ۳۷ ساله کارگر دستفروش از اهالى كوى علوى در شهر اهواز در روز یکشنبه دوم خرداد ماه توسط نيروهاى امنيتى بازداشت و بعد از دو روز در زیر شکنجه جانیان اسلامی به قتل رسیده و جسد وی به پزشکی قانونی اهواز تحمیل داده شده است.

بنا بر گزارش هایی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است؛ عبدالله بترانى به همراه فرزندش توسط نيروهاى امنيتى اداره اطلاعات بازداشت و مدت دو روز در بازداشتگاه در مقابل دیدگان فرزندش بشدت شكنجه شده است. عبدالله بترانى بعد از دو روز شكنجه و وارد شدن ضرباتى بر روى سرش، كشته مى شود و به پزشك قانونى منتقل شده است. بر اساس این گزارش ها پزشك قانونى به خانواده بترانى گفته كه دليل فوت در اثر سكته مغزى ناشی از وارد شدن ضربه با شئ سخت بر روى سر او بوده است. اما در تصاویری که از جسد این بازداشتی منتشر شده است بوضوح آثار شکنجه و ضربات متعدد بر سر، صورت و بدن وی کاملا مشهود است.

به گفته شاهدان عینی در خیابان بیستم آزادی کوی علوی، برای پاک شدن آثار این جنایت پس از بازداشت و کشته شدن عبدالله بترانی تمامی دوربین های مدار بسته منازل و مغازه های نزدیک به محل بازداشت، توسط نیروهای امنیتی جمع آورى شده است. اهالی محل می گویند اداره اطلاعات خوزستان خانواده بترانی را تهدید کرده اند که در صورت مصاحبه با رسانه ها بازداشت و به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

واحد خوزستان کمیته سازمانده با محکوم کردن این جنایت آشکار از همگان بویژه مردم شهر اهواز میخواهد که همراه با خانواده این کارگر دستفروش که بدست جانیان اسلامی به قتل رسیده است، صدای اعتراض خود را بلند کنند. با جنایتی در چنین ابعاد باید جهان را به لرزه در آورد. حکومت جانیان اسلامی پرونده قتلهای فجیع بسیاری را در کارنامه خود دارد و مردم ستمدیده این کشور به چیزی کمتر از سرنگونی این حکومت رضایت نخواهند داد. در سطح بین المللی تلاش ما اینست که این حکومت به دلیل جنایاتش و از جمله قتل فجیع عبدالله بترانی از نهادهای بین المللی اخراج گردد و همچون حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی توسط دولتها بایکوت شود.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان

9 خرداد 1400، 30 مه 2021

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …