اطلاعیه خبری: تجمع کارگران ذوب آهن اصفهان و اخبار دیگری از اعتراضات کارگری

روز ٢٣ آذر کارگران ذوب آھن اصفھان در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزدها و تورم افسارگسیخته و پایین آمدن هر روزه قدرت خرید خود دست از کار کشیدند. این کارگران اعلام کرده اند که برای پیگیری اعتراضشان به دزدیدن حقوق و مزایای شغلی شان توسط مدیران فاسد و دزد، هر یکشنبه تجمع خواهند کرد. اولین تجمع اعتراضی آنها روز یکشنبه گذشته شانزدهم آذر ماه برپا شد.

روز ٢٤ آذر کارگران اداره آب و فاضلاب شادگان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مطالبات معوقه خود مقابل اداره آبفا تجمع کردند. به گفته کارگران آنها ٦ ماه حقوق و ۴ سال سنوات و نیروهای آبدار ۹ ماه حقوق و ۶ماه حق بیمه دریافت نکرده‌اند.
-روز ٢١ آذر تعداد زیادی از کامیون داران حمل مواد پتروشیمی در کشاکش بر سر میزان ناچیز پولی که برای حمل بار به آنها پرداخت میشود و در اعتراض به کاهش سطح هر روزه قدرت خرید خود به مدیران شرکتها اولتیماتوم دادند که اگر میزان کرایه پرداختی به آنها افزایش نیابد دست به اعتصاب خواهند زد.

روز ٢٣ آذرهمزمان با تجمع بزرگ بازنشستگان تامین اجتماعی چند صد نفر از معلمان خرید خدمت با خواست استخدام در آموزش و پرورش مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. بدین ترتیب ١٣ هزار معلم با گذشت ٧ سال کار همچنان در بلاتکلیفی شغلی بسر میبرند. به گفته معلمان خرید خدمتی همکارانشان در برخی استانها تنها ماهی ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و یک بیمه ۱۰ روزه دارند؛ درحالیکه ساعت کار آن‌ها با معلمان رسمی تفاوتی ندارد. معلمان به این شکل برده وار کار اعتراض دارند. در این روز تجمع بزرگی مقابل مجلس اسلامی برپا شده بود و شعارهایی چون معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، یک اختلاس کم بشه ، مشکل ما حل میشه، بر فضای خیابانهای مقابل مجلس طنین انداخته بود.

روز ٢٣ آذر مربیان پیش‌دبستانی ایذه در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی و سطح نازل حقوقها برای چندمین بار مقابل اداره آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند. این مربیان از سال ٩٧ شروع به کار کرده اند و شمار آنها ٧٠٠ نفر است.

روز یکشنبه ۲۳ آذر کارگران شهرداری ایلام در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزد خود مقابل استانداری تجمع کردند.

روز ٢٣ آذر کارگران شرکت بام خرم آباد در اعتراض به کاهش حقوقها و عدم پرداخت بموقع آن بار دیگر تجمع کردند. به گفته کارگران قبلا بین سه تا سه و نیم میلیون تومان مزد دریافت میکرده اند اما پیمانکار جدید حقوق آنها را به یک میلیون و هشتصد هزار تومان کاهش داده است. که البته این حقوق بصورت مزد پایه به آنها پرداخت میشود و ٢٠٠ هزار تومان نیز به عنوان حق اولاد و اضافه کاری به آنها داده میشود. بدین ترتیب مزد آنها هشتاد درصد کاهش داشته است و هم اکنون ٤ ماه دستمزد طلب دارند. در برابر اعتراض کارگران، کارفرما آنها را تهدید به اخراج کرده است. اما کارگران به اعتراضاتشان ادامه داده و پیگیر خواستهایشان هستند.

روز یکشنبه ۲۳ آذر جمعی از کارگران شرکتی شهرداری اصفهان در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی مقابل کتابخانه مرکزی شهرداری این شهر دست به تجمع زدند و خواستاررسیدگی به وضعیت قراردادهای خود شدند.

روز ٢٣ آذر کارکنان بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان اعتراض به عدم پرداخت بموقع دستمزدها دست به تجمع زدند.

روز شنبه ۲۲ آذر پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در اعتراض به میزان ناچیز کارانه وعدم پرداخت بموقع آن، در محل کار خود دست به تجمع زدند وخواستار تجدید نظر در میزان پرداخت مبلغ کارانه در ایام شیوع ویروس کرونا شدند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ آذر۱۳۹۹، ١٤ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …