اطلاعیه خبری ستادهای همیاری با سیل زدگان سراسری تر میشود

 

در برابر سیل ویرانگری که به راه افتاده و زندگی و معیشت هزاران انسان را به مخاطره انداخته است، مردم خود وارد عمل شده و ستادهای همیاری شان را شکل داده اند. معلمان در صف جلوی این ستاد ها قرار دارند و با قدرت تشکل سراسری شان وارد میدان عمل شده اند. معلمان در سراسر کشور با ایجاد کمپینی به نام «ستاد همیاری فرهنگیان در کمک به سیل‌زدگان» کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق سیل‌زده اعزام میکنند. بخش اجرایی این ستادها، شامل معلمانی در پایتخت و در شهرهای مختلف و استان‌ها و شهرهای سیل‌زده  درسراسر کشور هستند که در همه جا شماره تماسهای خود را اعلام کرده و کمک‌های جمع آوری شده را مستقیما به دست سیل‌زدگان در استان‌های مختلف می‌رسانند. نکته قابل توجه اینجاست که دیگر ستادهای همیاری از جمله ستادهای همیاری کانون نویسندگان، نهادهای دفاع از حقوق کودک، ندای زنان ایران، دانشجویان و در جاهایی پرستاران نیز به این حرکت پیوستند و اعلام کرده اند که کمک های خود را از این طریق به سیل زدگان میفرستند. اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز طی بیانیه ای حمایت خود را از این ستاد ها اعلام داشت و به آن پیوست.

ستادهای همیاری معلمان با گزارشات هر روزه خود نیازهای مردم سیل زده را اعلام کرده و خواستار پاسخگویی فوری دولت به آنها شده اند. از جمله در این گزارشات بر امر  راه‌اندازی فوری شبکه آب و برق و گاز و جاده ها، استفاده از ماشین آلات مکانیزه برای تخلیه منازلی که توده گل و لای آنها را غیرقابل سکونت کرده،  تامین سیستم سلامت و بهداشت، ساماندهی مدارس و رسیدگی به وضع معلمان و دانش آموزان تاکید شده است. ستادهای همیاری با سیل زدگان طی اطلاعیه های خود همگان را به پیوستن به این ستادها و همیاری با مردم سیل زده  و فشار آوردن به دولت برای پاسخگویی به نیازهای آنان فراخوانده اند.

این چنین است که ستادهای همبستگی معلمان همچون یک شورای اعتراضی مردمی و کارزاری مبارزاتی نقش ایفا کرده و به کل جامعه راه نشان میدهد. باید وسیعا به این حرکت مردمی پیوست.

صندوق همیاری کارکنان نیشکر هفت تپه با سیل زدگان تشکیل شد

سندیکای نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای صندوق همیاری کارکنان نیشکر هفت تپه با سیل زدگان را اعلام داشت. در این بیانیه ضمن انتقاد به نحوه کمک‌رسانی نهادهای حکومتی و بی خاصیتی و بی مسئولیتی آنان چنین آمده است:«با وجود تلفات جانی و مالی فراوان و بسیار نگران کننده، مردم فلک زده، کارگران و زحمتکشان، هیج امیدی به دریافت کمک های واقعی و مورد نیاز، از طرف دولت و نهاد های وابسته را ندارند. این عدم اعتماد، نه بر اثر حدس و گمان و بدبینی، بلکه بر اساس تمامی شواهد قابل درک می‌باشد و احدی نمی تواند منکر آن بشود.»سندیکای نیشکر هفت‌تپه افزوده است: «گرچه کارگران و خانواده های کارگری خود با فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما واقعیت این است که ما کارگران و مردم زحمتکش دادرسی نداریم. پس باید با اتکاه به خانواده بزرگ کارگری در بعد سراسری، کمک حال خود باشیم و با همت و فداکاری بیشتر از گذشته هر آنچه را که در توان داریم در اختیار سیل زده گان بگذاریم.».

تلاش کارگران نیشکر هفت تپه برای یاری رسانی به سیل زدگان مهم و قابل ارج است و فضای اتحاد و همبستگی را در میان مردم تقویت میکند. حزب همه مردم را به یاری رساندن به مردم سیلزده فرا میخواند. در عین حال باید با اتکا به همین همبستگی سراسری، فشار بر حکومت برای پرداخت خسارات و تامین زندگی مردم را شدت داد.

زنده باد همیاری مردم، زنده باد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ فروردین ٩٨، ١٣ آپریل ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …