اطلاعیه شماره ۱ روز کولبر و سوخت بر

۲۲ مهر روز کولبر و سوخت بر، کیفرخواست خانواده‌هایی است که بخاطر سیاستهای ضد انسانی حکومت اسلامی، جان صدها کولبر و سوخت بر برای تامین لقمەای نان گرفتە شد است.

ما خانواده ژیان علیپور که روز ۲۲ مهر ، فرزند عزیزمان ژیان علی پور توسط فرمانده پایگاه بیتوش در منطقه سردشت ترور شد، این روز را به عنوان روز کولبر و سوخت بر اعلام کردیم و از این رو از کلیه خانواده‌های کولبران و سوخت بران و قربانیان چهار دهه گذشته حکومت اسلامی می خواهیم به حمایت از دادخواهی ما خانواده‌ها برخیزید.

ما خواهان محاکمه فوری سید باقر موسوی و مامورانی هستیم که در این ترور و قتل عمد ژیان دست داشته اند و باید فورا دستگیر، محاکمه شده و قاتلین ژیان مجازات شوند.

همچین کلیه آمرین و عاملین در مناطق مختلف مرزی که به دستور آنان شلیک مستقیم به کولبران و سوخت بران در کردستان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته باید محاکمه شوند. ما پرچم یک جنبش انسانی و صدای خانواده‌ها و طبقه محرومی هستیم که زیر تیغ تهدید و فشار و سرکوب نتوانستەاند حتی دادخواه عزیزانشان باشند و صدایشان را به جایی برسانند.

از کلیه مردم در کردستان، سیستان و بلوچستان و در داخل و خارج کشور می خواهیم در حمایت از کولبران و سوخت بران جنایات حکومت اسلامی را محکوم و خواستار پایان دادن به قتل و کشتار و سرکوب آنان باشند.

از تمامی سازمانهای حقوق بشری، امنستی، دیده بان حقوق بشر در ایران و کردستان میخواهیم این جنایات را محکوم کرده و رژیم اسلامی را مجبور به پاسخگویی در این کشتار سیستماتیک و عامدانه علیه کولبران و سوخت بران نمایند.

خانواده‌های کولبران و سوخت بران، قربانیان حکومت اسلامی!

در این کارزار با ما همراه شوید. اطلاعات و عکس از زندگی عزیزانتان، چه آنهایی که بقتل رسیده‌اند و چه عزیزانی که معلول شده اند را با قید تاریخ و نحوه مرگ و یا معلولیت وارده، برای ما به کانال تلگرام “کولبران و سوختبران” ارسال کنید تا جنایات ضد انسانی این حکومت را در سطح جهانی منعکس کرده و افکار عمومی را بیش از پیش متوجه کشتار کارگران مرزی سازیم و جمهوری اسلامی را زیر فشار گذاشت.

ما سران حکومت جمهوری اسلامی را مسئول و عامل اصلی قتل و کشتار و سرکوب کولبران و سوخت برانی میدانیم که فقر و محرومیت و بیکاری را به مناطق مرزی تحمیل کرده است. ما همچنین خواستار به رسمیت شناختن حقوق و مزایای بیمه بیکاری و درمان و ایجاد شغل مناسب برای کولبران و سوخت بران هستیم و باید به بازماندگانِ ترور و قتل و معلولین،ِ سوخت بر و کولبر غرامت کامل پرداخت شود.

خانواده ژیان علی پور

۱۷ آبان ۱۴۰۰, ۸ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …