اطلاعیه شماره ۲ کمپین نجات عباس دریس: دهها تن از خانواده های دادخواه مردم را به جلوگیری از اعدام عباس دریس دعوت کردند!

شماری از خانواده دادخواه که عزیزانشان در چهار دهه گذشته توسط جمهوری اسلامی کشته شده اند با انتشار نوشته ای که در شبکه های اجتماعی پخش شده است به حکم اعدام عباس دریس از معترضین آبان ۹۸ در ماهشهر اعتراض کرده اند و از مردم خواسته اند که جلوی این اعدام را بگیرند.

این ۱۴۵ خانواده داغدیده و دادخواه گفته اند که: ” ما که سالهاست طناب دار را زندگی کرده ایم، ما که درد گلوله بر هر لبخندمان سایه ای از غم افکنده، ما که آتش موشک در آسمان را دیده ایم، ما درد از دست دادن، ما طعم مرگ را خوب میشناسیم. نمی خواهیم این طعم زهر آلود، مزه ی زندگی کودکان عباس دریس باشد.”

در بخش دیگری از این نوشته آمده است که: “دوباره در سراشیب تند سقوط، این نظام را، حاجت به خونی دگر افتاده است. دوباره دست جنایت در انبان جان آدمیان بی پناه کرده و دست بر قضا از آن میان، عباس دریس، فرزند نیزاران سوخته حراجی، بدر آمده است. ایمان داریم که او هیچ گناهی نکرده جز آنکه این نظام گمان می کند، تنها خون بی گناهان، او را در پرتگاه های مرگ محتومش در امان می دارد. بیایید جملگی دست بدست هم دهیم، با تن و جان و دل، سراسر این زمین را حایلی سازیم میان او و دژخیمانش. بیایید چشمه امیدی جاری کنیم بر دلتنگی سه کودکی که مادرشان از بیم اعدام پدر، جان داد، عمویشان گرفتار حبس ابد و پدرشان را هر لحظه داس مرگ تهدید می کند.”

کمیته بین المللی علیه اعدام از این اقدام خانواده دادخواه قویا حمایت می کند و همه مردم را دعوت می کند که به فراخوان این خانواده ها پاسخ مثبت دهند و با تمام قوا در مقابل حکم اعدام عباس دریس بایستند و خواهان آزادی وی و برادرش محسن دریس شوند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۴ آذر ۱۴۰۰- ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱

تماس:

مینا احدی: 00491775692413

هرمز رها: 0046737896505

حسن صالحی: 0046703171102

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …