اطلاعیه فوری کمپین نجات هوشمند علی‌پور

روز شنبه گذشته تاریخ ۹ مهر تعدادی از زندانیان در پی اعتراض خود در داخل زندان سنندج با ماموران زندان درگیر می‌شوند. بدنبال آن اخباری مبنی بر فرار عده‌ای از زندانیان به بیرون درج شد. از آن روز تلفن و اینترنت در پی اعتراضات سراسری در ایران و مخصوصا تماس زندانیان با خانواده‌هایشان کاملا مسدود شده است. خانواده‌های زندانیان سیاسی از سرنوشت عزیزانشان هیچ اطلاعی ندارند و ماموران داخل زندان هیچ پاسخ روشنی تا این لحظه به خانواده‌ها در این رابطه نداده‌اند.

صدها نیروی مسلح، زندان مرکزی سنندج را روز یکشنبه به معاصره در آورده و احتمال سرکوب زندانیان سیاسی وجود داشته است. خطر جدی جان زندانیان سیاسی را تهدید می‌کند. امروز سه‌شنبه آخرین خبری که ما داریم، اینست که هوشمند علی پور زندانی سیاسی را با تعدادی دیگر به یک مکان معلوم و زندان دیگری انتقال داده‌اند و به خانواده نگفته‌اند که آنها را به کجا و در کدام زندان نگه‌ داشته‌اند.

از زمان خبر درگیری و شورش در زندان سنندج و شنیدن صدای شلیک گلوله در اطراف زندان هیچگونه اطلاعی از وضعیت و سرنوشت زندانیان وجود ندارد و خانواده‌های زندانیان سیاسی نگران یک تراژدی و سلامت جان عزیزانشان هستند.

کمپین نجات هوشمند علی پور به مقامات جمهوری اسلامی هشدار می‌دهد، که هرگونه اذیت و آزار و سرکوب زندانیان با پاسخ همه مردم در شهرهای کردستان روبه‌رو خواهد بود و عواقب این رفتارهای ضد انسانی و شکنجه و سرکوب زندانیان متوجه مسئولان و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهر سنندج است.
ما از همه مردم در سنندج و شهرهای دیگر می خواهیم فورا و برای نجات زندانیان در مقابل زندان مرکزی سنندج و دیگر بازداشتگاه‌های این شهر تجمع اعتراضی برگزار کنند و خواهان آزادی همه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و دیگر زندانیان سیاسی باشند.
از همه سازمانهای سیاسی و حقوق بشری میخواهم وسیعا به این جنایت حکومت اسلامی اعتراض کنند.


زندانی سیاسی آزاد باید گردد.
کمپین نجات هوشمند علی‌پور
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۴ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …