اطلاعیه کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در رابطه با دیدار سفرای چهل و پنج کشور از زندان اوین

روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه، برابر با ۵ جولای،به دعوت امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر- قوه قضاییه در نمایشی مضحک و مشمئز کننده، تعدادی از سفرای کشورهای خارجی را برای بازدیدی مهندسی شده از زندان اوین گرد آوردند.

کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی حضور مشمئز کننده سفرای خارجی‌ را در زندان اوین را یک دهن‌کجی آشکار به زندانیان سیاسی، خانواده‌های آنان ،مردم ایران و تمامی آزادیخواهان جهان میداند و آنرا شدیدا محکوم می‌کند. جمهوری اسلامی ایران یکی از بدنام‌ترین حکومت‌های جهان در نقض حقوق شهروندان خودش می باشد. حضور این نمایندگان پارلمانی در این نمايش رژیم در حالی‌ است كه اتحاديه اروپا، كه تعدادي از همين وزراي بازديد كننده عضوش هستند، ۳۲ مقام حکومت ایران از جمله شماری از فرماندهان انتظامی، نظامی، بسیج و تعدادی از مقام‌های قضایی ایران را به دلیل «نقض شدید حقوق بشر مردم ایران» تحریم کرده است. طی دوران حکومت جمهوری اسلامی ایران مجمع عمومی سازمان ملل بجز یکی دو سال، تقریباً همه ساله قطعنامه‌ای در نقض حقوق بشربوسیلهٔ حکومت جمهوری اسلامی صادر کرده است. حضور این نمایندگان پارلمانی در نمايش رژیم در حالی‌ است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست خود- ۴ فروردین ۱۳۹۶- پس از شنیدن گزارش مشروح عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر، با صدور قطعنامه جمهوری اسلامی ایران را به نقض شدید حقوق بشر محکوم کرد.
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت رژيم اسلامی خود اعتراف می‌کند که شمار زندانیان دو برابر ظرفیت زندان‌هاست؛ ۷۳ درصد زندانیان معتادند و به “بمب‌های ساعتی متحرک” می‌مانند. وی می‌گوید «نخستین‌بار بود که وارد یک زندان می‌شدم. به‌نظرم از پشت دوربین یک‌ فیلم مستند هم نمی‌توان آنچه را در چنین فضایی می‌گذرد، به تصویر کشید.» این جمله‌ها را حسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان رژيم پس از دیدار از زندان قزل حصار در اسفندماه سال ۱۳۹۳ در وب‌سایت شخصی خود نوشت. تغذیه نامناسب، شرایط غیربهداشتی، پارازیت‌های مداوم برای از کار انداختن موبایل‌ها، عدم رسیدگی به درمان بیماران، فشارهای روانی، کمبود ساعات هواخوری و غیر استاندارد بودن زندان‎ها و حساسیت‌های پوستی زندانیان به خاطر استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد، کمبود دارو، تغذیه نامناسب، غذای بسیار بد و غیربهداشتی و هجوم به اتاق‌های زندانیان برای تفحص وسایل‌شان، تصوير هر روزه زندانها از جمله زندان اوين است.
در تکمیل این نمايش رژیم در روز بازدید، زندانیان معترض و منتقد را به مکان دیگری انتقال دادند. دست‌کم بیست زندانى سیاسي را از زندان اوین به بهانه اعزام به دادسرا و دادگاه، از بند ۴ این زندان خارج نموده و به سلول‌هاى انفرادى در بند ۲-الف منتقل کرده‌اند. به ‌این ترتیب سفراى بازدیدکننده از زندان اوین، تنها از بخش محدودى از زندان که از جمعیت عادى زندان خلوت‌تر شده، دیدن کرده‌اند، بخشى که از پیش با پاکسازى زندانیانى که در برابر نقض حقوقشان ساکت نبودند، آماده پذیرش ایشان شده‌اند. اين سفيران حتى از بند زنان سیاسى هم بازدید نکرده‌اند، در حالى که در آن روز ٢۴ زن زندانى سیاسى- عقیدتى در زندان بوده‌اند، از جمله نرگس محمدى، مدافع حقوق بشر، نازنین زاغرى، زندانى دوتابعیتى ایرانى – انگلیسى، آزیتا رفیع‌زاده، آتنا دائمى و گلرخ ابراهيمي که بدون شک سخنان قابل‌توجهى براى بازگو کردن به این سفرا داشتند.

اين اقدام رژيم عكس العملي به فشار جهاني در رابطه با خواست بازديد از زندانها است. پرونده نقض حقوق انساني در ایران از جمله اعدام، شکنجه، زندان‌های بدون محاکمه، سیستم قضایی و حقوقی متعلق به عصر حجر، تبعیض‌های جنسی و مذهبی ، قطع اعضای بدن و مانند اینها- بسیار سنگین است. قطعنامه‌های نقض حقوق بشر آبرویی برای رژیم و کارگزاران آن باقی نگذاشته است. زندانیان سیاسی خود جواب این مماشات گری سفيران را داده و خواهند داد . اين سفيران انتخاب كرده اند كه به جاي گوش دادن به صحبتهاي هزاران هزار زنداني كه در زندان اوين شكنجه شده اند به دروغهاي رژيم اسلامي گوش بدهند. لینک نامهٔ اعتراضی دو زندانی سیاسی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی را كه در زير ضميمه است را بخوانيد. اين نامه صداي هزاران زنداني سياسي و خانواده هايشان است.

کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در رابطه با فشار به دولتهايي كه در اين بازديد نمايشي حضور داشتند دست به اقدام خواهد زد و اجازه نخواهد داد كه شكنجه و زجر زندانيا ن و جنايتتي كه رژيم مرتكب شده است لاپوشاني شود. ما در کنار همه زندانیان سیاسی و خانواده ‌داغدیده جانباختگان،از مجامع حقوقی جهان مصرانه می‌خواهیم این بازدید مهندسی شده را محكوم كرده و خواهان فرستادن هیئت‌های بی‌طرف بین‌المللی به زندانها و رسيدگي به شکایات کلیه زندانیان و خانواده‌های‌ آنان ميباشيم. جهانیان بايد از حقایق دردناک و جنایات بیشماری که در زندانهای جمهوری اسلامی صورت می‌ گيرد آگاه شوند.

سه‌شنبه یازدهم جولای ۲۰۱۷
هماهنگ كننده كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي CFPPI
سرور کاردار

لينك نامه گلرخ ابراهيمى و آتنا دائمى
https://www.hra-news.org/letters/a-370

از وب سایت و وبلاگ کمیته مبارزه برای آزادی
زندانيان سیاسی دیدن نمایید:

Www.20juneiran.wordpress.com

http://fa.cfppiran.com/

‏‎: به کانال تلگرام کمیته بپیوندید
https://t.me/CFPPI
‏‎: فيس بوک کمیته
https://www.facebook.com/zendani.siasi
به گروه تلگرامي ما هم بپیوندید‏:

https://t.me/joinchat/AAAAAEDYe3d_indjKJZF_g
اينستاگرام كميته:
https://www.instagram.com/zendani.siasi
ايميل کمیته :
‏freepoliticalprisoners@gmail.com

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …