اعتراض به سهمیه بندی بنزین در برخی شهرهای ایران

سهمیه‌بندی بنزین و گران شدن قیمت بنزین با نرخ دولتی و آزاد، روز جمعه با اعتراض شماری از شهروندان در شهرهای اهواز، مشهد، سیرجان و چند شهر دیگر روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ویدئویی که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده، حکایت از آن دارد که یکی از معترضین در شهر سیرجان کشته شده است. خبرگزاری فارس گزارش داده است، وسعت این اعتراض‌ها در شهرهای استان‌های خوزستان و کرمان بیشتر از باقی نقاط کشور بوده است.

در ویدئوی دیگری که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده و صحت آن بررسی و تایید شده، گروهی از شهروندان در اهواز شعار می‌دهند: “اهوازی باغیرت، ماشینت رو خاموش کن.”

ویدئویی نیز از شهر مشهد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد وضعیت در بلوار وکیل‌آباد ناآرام است و بخشی از این بزرگراه مهم شهر، توسط نیروی انتظامی مسدود شده است.

بر پایه گزارش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی، گروهی از شهروندان در جنوب کشور، جاده امیدیه به آغاجاری (جاده‌ای که شهر بهبهان را به شهرهای اهواز و بندر ماهشهر متصل می‌کند) و جاده اهواز به مسجد سلیمان (در شیبان) را مسدود کرده‌اند.

در جاده سیرجان به سوی زیدآباد هم اعتراضی شکل گرفته است. همچنین برخی گزارش‌های تایید نشده که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حاکی است که دستکم یک پمپ‌بنزین در شهر سیرجان به آتش کشیده شده است.

وب‌سایت “آفتاب‌نیوز” نیز گزارش داده که در مجموع تاکنون در هفت شهر کشور (اهواز، امیدیه، ماهشهر، بهبهان و خرمشهر در استان خوزستان و مشهد در استان خراسان رضوی و سیرجان در استان کرمان)، اعتراض‌هایی به افزایش قیمت بنزین دیده شده است.

در عین حال احمد نوریان، معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی به خبرگزاری ایلنا گفت که “کشور در آرامش کامل” است.

افزایش قیمت بنزین به شکل ناگهانی در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه اعلام و از نخستین ساعات بامداد جمعه اجرا شد.بی بی سی

https://www.instagram.com/p/B45SPIMJred/
https://www.instagram.com/p/B45PpSUJEAy/
https://www.instagram.com/p/B45FyNlpXbg/

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …