مردم افزایش قیمت بنزین را تحمل نخواهند کرد

سران سه قوه حکومت جمع شده اند و قیمت بنزین را تا سه برابر افزایش داده اند. بر اساس این تصمیم بنزین سهمیه ای هر لیتر از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان و بنزین غیر سهمیه ای از ۱۰۰۰ به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت. بیشرمانه ادعا میکنند که گرانی بنزین به نفع مردم است! نفس تصمیم با حضور سران سه قوه حکومت، نشان میدهد که دزدان و جنایتکاران اطمینان دارند که مردم اعتراض میکنند و این هماهنگی برای جلوگیری از عکس العمل اعتراضی مردم بوده است. اما مردم متنفر و خشمگین از حکومت دزدسالار اسلامی در شهرهای مختلف به خیابان آمده اند و اعتراض را شروع کرده اند.

شهرهای اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرج، اهواز، گتوند، ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، سیرجان، امیدیه، آغاجاری، زاهدان و … صحنه اعتراض مردم خشمگین است. در اهواز مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و در مقابل گارد ویژه ایستادند، جاده های شوشتر به دزفول و امیدیه به آغاجاری توسط مردم خوزستان بسته شد، در مشهد مردم شعار دادند دیکتاتور حیا کن مملکتو رها کن، روحانی حیا کن مملکتو رها کن، در اعتراضات مردم شیراز بنری بلند شده است که میگوید نه به گرانی بنزین، “نه به غارتگری و فساد”. در بهبهان مردم شعار میدهند توپ تانک فشفشه روحانی باید گم بشه، بنزین گرونتر شده فقیر فقیرتر شده، در برخی شهرها مردم خیابانها را بستند و در سیرجان و شهرهای دیگری چندین پمپ بنزین را به آتش کشیدند. همه جا بحث از گسترش اعتراض برای فردا شنبه شنیده میشود. اعتراض مردم نه فقط به گرانی بنزین که بر قیمت همه کالاها تاثیر فوری و مستقیم میگذارد بلکه اعتراض به کل حکومت مشتی دزد و جنایتکار و مشتی مفتخور و آیت الله های میلیاردر است که بر همه چیز چنگ انداخته اند و مردم را در فقر و محرومیت و بیحقوقی نگهداشته اند. گرانی بنزین جرقه ای بر انبار باروت خشم مردم از کل نظام اسلامی و حقوق های نجومی و فساد مقامات و کل سیاست های داخلی و خارجی حکومت است که عامل میلیاردر شدن یک اقلیت مفتخور و فقر اکثریت عظیم مردم است.

اعتراض را باید در همه شهرها گسترش داد، باید دست به اعتصاب زد، تجمع کرد و تودهنی محکمی به جنایتکاران زد. رانندگان کامیونها و تاکسی ها میتوانند دست به اعتصاب سراسری بزنند و از دانشجویان در سراسر کشور انتظار میرود عکس العمل قدرتمند و سراسری نشان دهند و در یک کلام باید سراسر کشورها را به محل تجمعات اعتراضی و اعتصابات کارگری تبدیل کرد. تعرض حکومت به مردم را باید با تعرض متقابل و قدرتمند پاسخ داد و جمهوری اسلامی را از تصمیمش پشیمان کرد. مفتخوران حاکم را باید وادار کرد بجای افزایش قیمت بنزین، قیمت بنزین و سایر کالاهای اساسی را کاهش دهند. هزینه های عظیمی که صرف دزدی مقامات، مفتخوری و چپاول آیت الله ها، صرف سرکوب و مسجد و مذهب و صرف گروههای اسلامی و تروریست در منطقه میشود باید صرف تامین زندگی مردم شود. مردم حق دارند از رفاه و درمان و آموزش رایگان برخوردار شوند. زندگی انسانی حق تک تک مردم است و اولین شرط رسیدن به آن خلاصی از شر حکومت چپاولگران و دزدان اسلامی است.

نابود باد حکومت اسلامی سرمایه داران!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …