اعتراض مردم«اغول بیک تکاب» علیه فعالیت معدن

روز شنبه ۲۲ آبان، جمعی از اهالی روستای «اغول‌بیک» در تکاب آذربایجان غربی، برای جلوگیری از آغاز حفاری معدن سنگ در منطقه، دور تا دور ادوات کاوش و محل تازه ثبت شده برای استخراج، زنجیره‌ی انسانی تشکیل دادند و خواستار توقف حفاری و عدم تخریب طبیعت این روستا شدند.

لازم به توضیح است پنجشنبه هفته گذشته اهالی روستای اغولبیک شهرستان تکاب در اعتراض به آغاز حفاری معدن سنگ در منطقه (قوخوخ بولاغ) این روستا، زنجیره انسانی تشکیل دادند.اهالی این روستا با تشکیل زنجیره انسانی دو تا دور ادوات کاوش و محل استخراج نمونه های سنگ معدنی درمحل معدن تازه ثبت شده در ارتفاعات (قوخوخ بولاغ) این روستا اعتراض خود را به تخریب طبیعت بکر و غارت ذخایر طبیعی اعلام کردند.

حسین امینی رئیس اداره صمت شهرستان تکاب در واکنش به این اعتراض مردم گفته است: فعالیت معدن روستای اغول بیک تکاب قانونی است و مشکل زیست محیطی در این منطقه وجود ندارد.وی مدعی شده اعتراضات در زمینه فعالیت این معدن محدود به چند نفر از اهالی و دوستدار زیست محیط است.

منطقه تکاب دهها معدن طلاه و سنگ های قیمتی دارد. استخراج معادن در این منطقه باعث خطرات زیست محیطی از جمله آلودگی محیط زیست و آبهای روستاهای منطقه را بدنبال داشته است.

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …