افزایش ۵٠٠ درصدی قیمت مسکن در ٢.۵ سال

روزنامه شهروند،افزایش ۵٠٠درصدی قیمت مسکن در ٢.۵ سال.در طول 8 سال گذشته در بازار مسکن با رشد ۹۸۰درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس گقته است: «در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد ۹۸۰درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود ۵۰۰درصد آن فقط مربوط به ۲.۵سال گذشته است.»

 «در بحث خانه‌های لوکس ما با یک زنجیره‌ای مواجه هستیم، وقتی رأس این هرم در نقاط برخوردار و شمال شهر واقع است، در شرایطی که قیمت در این مناطق تا ٢٠٠میلیون تومان در هر ماه بالا می‌رود، قاعدتا قیمت ملکی هم که در جنوب تهران در هر متر ۵میلیون تومان بود، به ٢۵ تا ٣٠ میلیون تومان می‌رسد.»

او تاکید کرد: «در برخی از شهر‌های جدید فقط خانه‌سازی شده و این شهر‌ها به خوابگاه تبدیل شده‌اند. برای مثال در اهواز پس از طی مسافت ۷۰کیلومتر مردم به شهر رامین یا شیرین‌شهر می‌رسند، در حالی که این گروه عمدتا از قشر ضعیف جامعه و از دهک‌های کم‌درآمد هستند و این هزینه حمل‌ونقل سهم زیادی از درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. این افراد با حداقل درآمد نمی‌توانند هزینه‌های سنگین تردد از شهر‌های جدید به شهر‌های اطراف را بپردازند.»«چیزی حدود ٣٠٠هزار تا ۴٠٠هزار خانه خالی در شهر‌های جدید وجود دارد.»

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …