اعتراض کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی

نیروهای ارکان ثالث پارس جنوبی به خبرنگار ایلنا گفتند: تجمع مسالمت آمیز نیروهای متخصص ارکان ثالث در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ (و البته با هماهنگی و اطلاع قبلی به تمامی مسئولین و نهادهای مربوطه)، به منظور مطالبه‌گری و احقاق حداقل حق و حقوق مسلم ضایع شده این نفرات مظلوم برگزار گردید و حتی با حس وطن دوستی و احساس مسئولیت در قبال آرمان‌های نظام و انقلاب و به منظور جلوگیری از توقف و یا ایجاد خللی در تولید، با درایت و مدیریت خود این نیروهای خدوم و با برنامه ریزی دقیق، این تجمع با حضور حداقل نفرات و در کمال آرامش برگزار شد. این تجمع مسالمت آمیز به خواست و اراده خود نفرات ارکان ثالث، پس از یک ساعت خاتمه یافت و تمامی نفرات به جهت احساس مسئولیت و انجام وظیفه به محل کار خود رهسپار گشتند.

به گفته‌ی آن‌ها، با همین تجمع یکساعته نیز گاهاً تعامل مثبت صورت نگرفته؛ اسامی معترضان جمع‌آوری شده و این در حالیست که اعتراض صنفی، حق تمام کارگران از جمله کارگران پیمانکاری و شرکتی است.

آن‌ها افزودند: این در حالیست که در روز تجمع نفرات رسمی، تمامی این نفرات محل کار خود را ترک و به مدت حداقل ۵ ساعت در تجمع شرکت نمودند و این امر در چندین روز متوالی نیز توسط ایشان تکرار شد و همین تبعیض آشکار که وجوه مختلفی دارد، باعث ناراحتی نیروهای متخصص و خدوم ارکان ثالث شده است.

آن‌ها خطاب به تمام مسئولان، نمایندگان مجلس و دولتی‌ها، خواستار به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض صنفی برای همه کارگران و رفع تبعیض شدند و ابراز امیدواری کردند حقوق مسلم کارگران ارکان ثالث و پیمانکاری نفت به رسمیت شناخته شود.

اینرا هم بخوانید

تجارت نیوز: گزارش پلمب۷۰ درصد از طلافروشی‌های مشهد در پی اعتصاب طلافروشان

تجارت نیوز:پلمب ۷۰ درصد از طلافروشی‌های مشهد، در پی اعتصاب طلافروشان / اتحادیه طلای مشهد، …