اعتصاب قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه وارد چهارمین روز خود شد

کارگران در مقابل رستمی سهامدار شرکت ایستاده و فریاد دروغه، دروغه بلند است
روز ١٦ اسفند کارگران نیشکر هفت تپه در چهارمین روز اعتصاب متحدانه خود برای پیگیری خواستهایشان در محوطه شرکت تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی رستمی یکی از سهامداران شرکت در میان کارگران حاضر شد و شروع به توجیه وضعیت کرد. او در سخنانش از این میگوید که وقتی روی کار آمده ، کارگران هفت ماه دستمزد پرداخت نشده داشته اند و تلاش کرده به درد کارگران برسد. رستمی وعده و وعید میدهد، کارگران با فریاد دروغه ، دروغه و مرگ بر رستمی به او پاسخ میدهند. سپس اسماعیل بخشی نماینده کارگران جلو میرود و میگوید رستمی دروغ میگوید، ما آنموقع هم بودیم و طلب ما یکماه دستمزد بود و ما خواستار پرداخت بموقع دستمزدها بودیم. و بدین صورت کارگران با شعار دروغه ، دروغه نمیگذارند او سخنان خود را پایان دهد. و اعتصاب ادامه می یابد.
روز گذشته نیز این کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی در محوطه شرکت تجمع کردند و کارگران نیشکر هفت تپه در سومین روز اعتصاب متحدانه خود برای پیگیری خواستهایشان در محوطه شرکت تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی کارگران بنرهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بودندد: “ما کارگران هفته تپه گرسنه ایم گرسنه” و ” ما کارگران هفته تپه خانواده هایمان نیاز به پول دارند”. در این روز شیفت عصر و نی برای بازنشسته نیز وارد کار شدند و در مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند. در پی این تجمع اسماعیل بخشی طی سخنان پرشوری با یاد آوری تعهدات کارفرما از قبیل بروز رسانی حقوقها، اصلاح فرم قراردادها، بر چیده شدن شرکت پیمانکاری اقبالی، قراردادای شدن کارگران روز مزد و…، که در پی اعتصاب شش روزه کارگران در آذر ماه سالجاری کارفرمای شرکت، فرماندار و مسئولین اداره کار شوش وعده تحقق آنها را داده بودند، بر تحقق خواستهای کارگران تاکید کرد. او در ادامه سخنانش اعلام داشت که تحقق خواستهای کارگران نیازی به مذاکره ندارد و این فقط جهانگیری معاون رئیس جمهور است که به عنوان مسئول وضعیت پیش آمده باید بیاید و پاسخگو باشد.
همچنین در این روز در پی تداوم اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، تعدادی زیادی از کارگران از جمله حسن ال کثیر، امیر ال کثیر، مجید امیری، و 8 نفر دیگر از کارگران از طریق تماس تلفنی به اداره اطلاعات شوش احضار گردیدند. پیش تر نیز اسماعیل بخشی، کرامت پام، رمضان علیپور و رحیم بسحاق از فعالین کارگری و اعضای سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نیز به شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش احضار شده اند. در برابر این تهدیدات کارگران نیشکر هفت تپه با اعتصاب قدرتمند و یکپارچه و متحدانه خود ایستاده اند و خواستهایشان را طلب میکنند.
گفتنی است که بنا بر برخی از خبرها در پی تداوم اعتراضات کارگری در شرکت نیشکر هفت تپه و اختلافات میان سهامداران شرکت، بسیاری از مدیران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت در حال استعفا هستند و تصویر استعفای درخشانی مدیرکارخانه در بین کارگران پخش شده است.
کارگران شرکت نیشکر هفت تپه حقوق ماههای دی و بهمن خود را دریافت نکرده اند و خبری هم از پرداخت حقوق اسفند و عیدی و پاداش کارگران نیست. بعلاوه دیگر خواستهای آنها بی جواب ماندنه است. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. شهلا دانشفر

اینرا هم بخوانید

نهمین هفته سه شنبه های اعتراضی علیه اعدامها- شهلا دانشفر

کارزاری که با اعتصاب غذای زندانیان محبوس در زندان قزلحصار علیه اجرای احکام اعدام و …