اعتصاب کارگران دو شرکت پیمانی در پتروشیمی آپادانا و شکست حکومتیان در ایجاد شورای اسلامی در پتروشیمی ایلام

اخبار نفت – روز ۹ آذرماه حدود ۴۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری‌های شریفی و باقرپور شاغل در پتروشیمی آپادانا برای پیگیری مطالباتشان و در اعتراض به خلف وعده‌های کارفرما برای دومین روز دست به اعتصاب زدند. این کارگران پس از اعتصاب سراسری کارگران پروژه‌ای نفت و با وعده پیمانکاران مبنی بر افزایش دستمزد مطابق لیست درخواستی آنها و تغییر نوبت کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، به سرکار بازگشته بودند و اکنون با عملی نشدن وعده ها مجدداً دست به اعتصاب زده اند.

–  صبح روز یکشنبه هفتم آذر ماه پیرو اطلاعیه قبلی اداره کار حکومت، قرار بود انتخابات شورای اسلامی در پتروشیمی ایلام برگزار شود. اما این مراسم با بایکوت کارگران مواجه شد و حکومتیان قادر به جمع کردن حد نصاب کارگران برای این نمایش نشدند و بساط خود را جمع کردند. کارگران در مقابل سربلند کردن شورای اسلامی این نهادهای جاسوسی حکومت در محل کار خود قد علم کردند. افشین جهانپور رئیس اداره تشکل‌های “کارگری” و کارفرمایی اداره کار استان ایلام  در این رابطه میگوید:”برای حد نصاب این انتخابات باید دو سوم آراء یعنی حدود ۳۹۰ نفر رای اخذ می شد اما با وصف تلاش های دست اندرکاران در این انتخابات، فقط ۱۱۳ نفر شرکت کردند. او در رابطه با این شکست مفتضحانه اضافه کرده و  میگوید: “برای مشارکت بیشتر کارگران، طی هماهنگی های بعمل آمده صندوق رای را به محل کار آنها بردیم اما تاثیری در میزان مشارکت نداشت… وی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن این رفتار گفت: در سال های اخیر هم این انتخابات برگزار شده بود اما رغبتی برای شرکت در آن، میان کارگران نیست به طور مثال درسال جاری این دومین بار است که انتخابات برگزار می شود اما به حد نصاب لازم نمی رسد”.

این اتفاق بدنبال گل گرفتن در شورای اسلامی در نیشکر هفت تپه و برهم زدن بساط انتخابات این نهادهای حکومتی در فولاد اهواز میخهای آخری است که بر تابوت شوراهای اسلامی  و تقلاهای حکومتیان در امنیتی کردن محیط کارگری زده میشود. زنده باد کارگران پتروشیمی ایلام

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آذر ۱۴۰۰ ، ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …