اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان وارد چهارمین روز خود شد

اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان وارد چهارمین روز خود شد

اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان، علیرغم تلاش ها و تقلای حکومت و نیروهای سرکوبگر برای پایان دادن به این اعتصاب ادامه داشته و روز جمعه ١٧ تیر وارد چهارمین روز خود شده است.

بر اساس گزارشات ساعت ۱۲ شب گذشته  نیروی یگان ویژه با تهدید تلاش کردند تا چادرهای کارگران را جمع کنند و با کنار زدن خودروهای کارگران ورودی معدن را باز کنند، که کارگران بخاطر ممانعت از ایجاد تنش چادرها را جابجا کردند.

 اوایل نیمه شب گذشته حسین فتحی مدیرکل اداره کار آذربایجان شرقی به همراه مدیر مجتمع و فرمانده انتظامی منطقه به میان کارگران آمده ‌و سعی در آرام کردن کارگران داشتند.

کارگران ضمن اعتراض به سخنان فتحی که در تلویزیون استانی مدعی شده نیروی انتظامی به کارگران برخورد نکرده است، اعلام کردند تا زمانی که کارگران دستگیر شده آزاد نشده اند حاضر به شنیدن سحنان وی نیستند.

شب گذشته اسماعیل ایزدخواه از کارگران شرکت آهن‌آجین در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. از میان کارگران بازداشت شده تنها سعید جباریان آزاد شده است و از سرنوشت ۷ کارگر بازداشتی دیگر اطلاعی در دست نیست.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری تلاش ها و تقلاهای حکومت و کارفرمایان و نیروهای سرکوبگر برای ارعاب و تهدید کارگران به منظور پایان دادن به اعتصاب را بشدت محکوم کرده  وتاکید میکند که کارگران تا همینجا موفق شده اند این سیاست رژیم را خنثی کرده و قادر هستند با مقاومت و مبارزه متحدانه شان کل این سیاست حکومت و کارفرمایان را به شکست بکشانند. مجمع عمومی کارگران باید هر روز دوام داشته و در مورد اعتصاب و قدم های آتی تصمیم بگیرد.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ تیر ١٤٠١

اینرا هم بخوانید

پارلمان کانادا طرح قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با اتفاق آرا طرح قرار دادن سپاه پاسداران …