اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران درمورد سقوط هواپیمای مسافربری در منطقه یاسوج

روز  یکشنبه ٢٩ بهمن یک فروند هواپیمای مسافربری در کوههای یاسوج سقوط کرد و گفته میشود که کلیه سرنشینان آن که تعداد آنها ۶۶ نفر گزارش شده است، جان باخته اند. صمیمانه به خانواده ها و بستگان و دوستان جانباختگان این واقعه تسلیت میگوییم.

دو روز بعد از سقوط این هواپیما هنوز اثری از لاشه هواپیما پیدا نشده و علت واقعی سقوط آن نیز اعلام نشده است. شماری از دوستان و بازماندگان مسافران بناچار مستقیما راهی منطقه شده و تلاش میکنند اثری از بقایای هواپیما و سرنوشت عزیزانشان بیابند. مقامات حکومت اسلامی و همچنین مسئولین شرکت هواپیمایی “آسمان” که این هواپیما متعلق به آن بود و ظاهرا یک شرکت دولتی است، عمدتا شرایط بد جوی را عامل سقوط هواپیما میدانند. بنا به گزارشهای مختلف این هواپیما ٢٥ سال عمر داشته و چند هفته قبل نیز دچار مشکل فنی و سانحه شده بود اما خلبان توانسته بود از سقوط آن جلوگیری کند. گزارشهای متعددی منتشر شده است که نشان میدهد هواپیماهای مورد استفاده در جمهوری اسلامی از حد مجاز کهنه تر و قدیمی ترند و بطور متوسط حدود ٢٢ سال عمر دارند حتی بعضی از آنها ٣٠ سال قبل وارد خدمت شده اند. در صورتیکه حداکثر بیش از ١١ سال نباید مورد استفاده قرار گیرند. جمهوری اسلامی حتی تلاش جدی ای برای پیدا کردن لاشه هواپیما و اجساد قربانیان این واقعه انجام نداده است. خانواده های قربانیان این واقعه تاکنون هیچ اطلاع دقیقی از شمار دقیق کشته شدگان دریافت نکرده اند و از لاقیدی حکومت در استفاده از هواپیمایی که گفته میشود بدلیل عمر زیاد نباید مورد استفاده قرار میگرفت و سهل انگاری در یافتن لاشه هواپیما و ردیابی بازماندگان احتمالی در خشم و اعتراض بسر میبرند.

بی توجهی به حفظ جان شهروندان خصیصه اساسی جمهوری اسلامی است. این حکومت فقط با اعدام و ترور مردم را قربانی نمیکند. با نابودی محیط زیست، عدم رسیدگی به جاده های ناامن، بی توجهی به شرایط کار کارگران و با بکارگیری ماشین الات و هواپیماهای اسقاطی نیز جنایت میکند. هرچه مردم سریع تر این حکومت را به زیر کشند جان افراد بیشتری نجات می یابد.

 حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ١٩ فوریه ٢٠١٨

 

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …