افغانستان،فرودگاه کابل،تلاش هزاران نفر برای خروج از کشور

فیلم،فروگاه کابل. تلاش هزاران نفر برای خروج از افغانستان بعد از قدرت رسیدن تروریست های طالبان. چه غم انگیز است دیدن این صحنه ها. بشریت متمدن نباید در برابر این تراژدی و آغاز دوران تاریکتر سلطه تروریستهای اسلامی؛ سازماندهی کشتار وقتل عامی که هر لحظه ممکن است حاکمان جدید؛ راه بیندازند،ساکت و نظاره گر باشد. باید به یاری مردم افغانستان شتافت.روزنه
http://rowzane.com/news/article=228767

***************

رویترز: ۵ نفر در فرودگاه کابل کشته شدند.خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که پنج نفر در جریان هرج و مرج در فرودگاه کابل کشته شدند. پیش از این گزارش‌هایی از تیراندازی هوایی در فرودگاه از سوی نظامیان آمریکا منتشر شده بود. 

گزارش‌ها حاکی است در پی سقوط کابل و تصرف آن به‌دست طالبان، در حالی که هزاران شهروند این کشور به امید خروج از کشور در باندهای فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند، روز دوشنبه ۲۵ مرداد همه پروازهای مسافری از این فرودگاه لغو شده است.

بی بی سی:براساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده صدای تیراندازی گسترده از فرودگاه کابل به گوش می‌رسد و در برخی از آنها مردم در حال فرار هستند.

https://twitter.com/i/status/1427122975971561475

خبرگزاری فرانسه با تایید این خبر گفته که این تیراندازی‌ها از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه صورت گرفته است.یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفته که حجم تیراندازی نیروهای آمریکایی بسیار بالاست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه تیراندازی‌ نیروهای آمریکایی هوایی بوده و تا این لحظه خبری در خصوص کشته و مجروح شدن افراد منتشر نشده است.یک مقام رسمی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است که نظامیان مستقر در فرودگاه برای کنترل جمعیت اقدام به شلیک هوایی هشدار دهنده کرده‌اند.

این مقام رسمی گفته است: “جمعیت حاضر در فرودگاه خارج از کنترل است و شلیک‌ها فقط برای کنترل هرج و مرج بوده است”.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه مشترک با وزارت دفاع این کشور از تامین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل به وسیله ارتش ایالات متحده خبر داده است.نیروهای آمریکایی که برای کمک به تخلیه کارکنان سفارت این کشور به کابل سفر کرده‌اند، همچنان در این فرودگاه حضور دارند.

**************

اینرا هم بخوانید

جریمه حدوداً ۱.۲میلیون تومانی برای کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی” غیرمجاز و فاقد پروانه” استفاده می کنند!

اداره‌کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جدید جریمه …