امسال جشن روز جهانی کارگر را در محلات برگزار کنیم

روز کارگر روز شادی و سرو، روز اتحاد و همبستگی مردم است. روز کارگر جشن توده های مردمی است که در مبارزه ای دائمی و هر روزه با سیستم حاکم و استثمارگر و چپاولگر در مبارزه هستند.
با توجه به تجربه خودسازماندهی مردم و فعالین اجتماعی در محلات مراسم های روز جهانی کارگر را در محلات برگزار کنید. سازماندهی مردم در محلات امری آشنا در کردستان است. تجربه شده و کارساز هم بوده است. بویژه ما در سال گذشته شاهد بودیم محلات مکانهای پُر تحرک مردم و بویژه جوانان و فعالین اجتماعی برای مبارزه با پاندمی کرونا بودند. در تعداد زیادی از شهرها و در چندین محله نهادهای خودیاری برای کمک به مردم محلات ایجاد شدند.
از هم اکنون امکانات بسیج مردم در محلات را برای برگزاری مراسمهای روز کارگر آماده کنیم. مهم این است تعداد معینی از جوانان و فعالین اجتماعی برای سازماندهی جشن های روز کارگر دست بکار شوند.
میدیای اجتماعی بزرگترین دستاورد برای سازماندهی است.
پیش شرط برگزاری مراسمهای جشن و شادی روز کارگر در محلات پوشش خبری و اطلاع رسانی است. ایستگاه های اطلاع رسانی در هر خانواده ساکن محلات در دست مردم است. گوشی های موبایل آنها. مهم این است فعالین در محلات کانال تلگرامی یا سایتهای ویژه محلات را درست کنند. جمع شدن مردم و ساکنین محلات در کانال تلگرامی امری ساده است. وعده های دیدار در محلات و تدارک برای برگزاری مراسمها تماما در کانالهای میدیای اجتماعی ممکن است. تهیه موزیک، تراکت یا بنر ویژه روز جهانی کارگر، سخنرانی و قطعنامه هم از کانالهای ویژه محلات سازماندهی میشوند.
امروزه برگزاری تجمع و مراسم و جشن و شادی امری ساده شده است. در گذشته اگر امر متخصصین و سازمانده های خبره بود، امروز با توجه به میدان آمدن میدیای اجتماعی به ابزار سازماندهی و فراخوان توده ای تبدیل شده. ویژه شخص و یا ارگان خاصی نیست. عمومی است و با این دسترسی عمومی ما میتوانیم ده ها کانال برای سازماندهی و جمع کردن مردم را ایجاد کنیم. این دستاوردی است که به قدرت و توانایی هر فرد در جامعه افزوده است. به همین دلیل مادام مردم به میدیای اجتماعی دسترسی اکثریتی دارند، جوانان و فعالین اجتماعی میتوانند مبتکر خوب و فعال برگزاری جشنهای روز کارگر در محلات باشند. در سال ۹۹ که دوره خودسازماندهی در محلات برای کانونهای خودیاری بود، از این دستاورد استفاده موثر و کارسازی شد. به همین دلیل مراسمهای روز کارگر در کردستان میتواند با ظرفیت بالایی و با استفاده از مکانیسمهای اجتماعی برگزار شود. محلات در کردستان ظرفیت و توانایی خود ساماندهی برای جمع شدن مردم و اعمال اراده توده ای را دارند.
برگزاری جشن روز کارگر در محلات در سال ١٤٠٠ را آرزومندیم.
گرامی باد روز جهانی کارگر و روز جشن توده های مردم در محلات و در کردستان
١٦ فروردین ١٤٠٠
٥ مارس ٢٠٢١
ایسکرا ۱۰۸۷

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …