امیر عسگری: سندرز و حمایت از اسلام سیاسی درقالب آزادی اندیشه و مذاهب!

برنی سندرز در کمپین انتخاباتی خود با تأکید بر روی مسائلی همچون بیمه، حق تحصیل و نابرابری طبقاتی در جامعه سعی دارد تا حدودی جامعه‌ای برابر به نسبت دوره های پیشین در سیاست آمریکا بوجود آورد. این شکل از شعارهای سیاسی که در چارچوب حزب دموکرات آمریکا بر جامعه پمپاژ میشود با شعار سوسیالیسم و حکومت سوسیالیستی تبلیغ می‌شود. خود مقوله ی کارآمد بودن نوع سیاستیکه سندرزاز آن سخن میگوید دارای تناقضاتی فراوان با سیستم سیاسی حاکم بر آمریکا و حزبی که خود سندز به آن تعلق دارد می‌باشد.فارغ از مسائل معیشتی و صنفی در جامعه آمریکا،سندرز به آزادی بیان و آزادی مذاهب نیز میپردازدولی وارد حمایت از طیفی میشود که به واقع خود آن طیف مذهبی نیز ناقض آزادی میلیونها نفر در ایران و خاورمیانهشدهاند و شاهد کشتار هزاراننفر در طی چهار دهه گذشته از سوی این طیف از جامعه هستیم و آن طیف اسلام سیاسیو امامان مساجد هستند.
دریکی از مناظره های تبلیغاتی برنی سندرز که در شهر دیربورن ایالتمیشیگان یکی از امامان مساجد به نام «حسن قزوینی»از بررسی برنی سندر،به زبان عربی و به گفته خود به عنوان یک فرد مسلمان سخنرانی میکند. این فرد که محصول حوزه علمیه قم می‌باشد و اصلیت ایرانی دارد با تمام حرف و حدیث های گفته شده در مورد زاویه‌دار بودن با علی خامنه‌ای و مخالفت با ولایت فقیه،او نماینده اسلام سیاسی است.
حضور یک فرد دینی و در واقع رهبر یک عده مسلمان در قلب آمریکا فارغ از اینکه این فرد(قزوینی)دراین مرکز اسلامی تبلیغ انواع ارتجاع مانند؛ حجاب زنان،نابرابری حقوق زن و مرد، انواع ستم بر همجنسگرایان و سایر افکار قرون وسطایی میکند، همچنین حضور یک امام مسجد و ازعقبه طیفی که تمام قدرت سیاسی منطقه را با جنایات ضد انسانی خود بر پایه اسلام سیاسی به خاک و خون کشیده‌ است را چگونه به عنوان آزادی مذهب و عقیده میتواندید.حسن قزوینی یک مسلمان ساده نیست او امام مسجد و نماینده نوعی خاص از اسلام سیاسی است که افکار ارتجاعی را نشر و گسترش میدهد. این اقدام برنی سندرز نه تنها نماد آزادی عقیده نمی‌تواند باشد بلکه دهن کجی به مردم ایران و خاورمیانه است که بخاطرعقاید غیر مذهبی و ضد اسلام سیاسی خود مورد انواع شکنجه، زندان قرار میگیرند و حتی اعدام میشوند و بعلاوه حضور قزوینی در کرسی سیاسی در آمریکا ناقض اصول سکولاریسم است.

امیر عسگری
۲۵ اسفند ۱۳۹۸
۱۵ مارس ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …