انتخابات فرانسه و اپوزیسیون ناسیونالیست ایرانی

همین الان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه جریان دارد. ناسیونالیستهای ایرانی امثال حزب سکولار و مجاهد و رضا پهلوی امیدوارند که یک ترامپ دیگر در این گوشه دنیا هم سرکار بیاید و دم آنها را ببیند. این جماعت منتظرند که لوپن فاشیست سرکار بیاید و مثل ترامپ به او تبریک بگویند و از او برای به قدرت رسیدن کمک بخواهند. تردید بسیار است که رهبر فاشیستهای فرانسه مارین لوپن سرکار بیاید. او اگر هم به دور دوم راه یابد که محتمل است احتمالا در دور دوم بهرحال شکست خواهد خورد.
اما فعلا منتظر بمانیم و ببینیم. اما سوال اینست که اپوزیسیونی که به ترامپ فاشیست ضد زن و ضد پناهنده و ضد انسان و میلیاردر دخیل می بندد، و از روی کار آمدن فاشیستهای ضد انسانی خوشحال میشود، واقعا چه گلی میخواهد بسر مردم ایران بزند؟ واقعا این سوال را باید از خود پرسید. باید از خود اینها پرسید. مردم ایران برای خلاص شدن از شر جمهوری اسلامی به فاشیستها نیاز ندارند. باید به قدرت خود و پشتیبانی مردم جهان و نه دولتها متکی شوند
یک جریان انسانی و آزادیخواه و مردمی، به هیچ قیمتی از موفقیت فاشیستها و میلیاردرهای مفتخور خوشحال نمیشود. یک جریان آزادی خواه و مردمی و انسان دوست به هیچ قیمتی پشت نازیسم نمی ایستد. و بطور واقعی نازیستها و فاشیستها نیز به هیچ قیمتی یک قدم به نفع مردم برنخواهند داشت. اما ناسیونالیسم دقیقا همین است. شما در این دوره و زمانه حتی یک جریان مطرح ناسیونالیست و قوم گرا و ملی گرا را پیدا نمیکنید که سرش به یک دولت مرتجع خارجی بند نباشد.

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …