انگلیس حماس گروه‌ تروریستی است

به گفته وزارت کشور بریتانیا، این کشور سازمان فلسطینی حماس را به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور بریتانیا این خبر را که ابتدا توسط دو روزنامه گاردین و تایمز منتشر شده بود، روز جمعه تایید کرده است.

روزنامه گاردین در گزارش خود نوشته بود که سازمان حماس شامل موارد مطرح در قانون مبارزه با تروریسم خواهد شد.

بر اساس این قانون اظهارنظر علنی در حمایت از گروه‌های تروریستی، در دست گرفتن پرچم آنها یا برپایی جلسات این گروه‌ها ممنوع است.وزارت کشور بریتانیا به خبرگزاری رویترز گفته است که محتوای گزارش روزنامه گاردین درست است.

پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان حماس، توانایی قابل توجهی در انجام “اقدامات تروریستی” دارد. به گفته وزیر کشور بریتانیا این توانایی شامل امکانات آموزشی و همچنین دسترسی به تسلیحات پیشرفته است.

روزنامه تایمز نیز گزارش داده که پریتی پتل، وزیرکشور بریتانیا این تصمیم را به شکل رسمی در واشنگتن اعلان خواهد کرد و هفته آینده آن را به پارلمان ارائه می‌کند.تاکنون کشور بریتانیا بین شبه‌نظامیان مسلح سازمان حماس و اعضای غیرنظامی آن تفاوت قائل می‌شد.

به همین دلیل، تنها “شاخه نظامی حماس” با نام “گردان‌های عزالدین قسام” در فهرست گروه‌های تروریستی بریتانیا قرار داشت.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

زهرا شفیعی، کارگردان، در پی ضربات ماموران به سرش دچار سکته مغزی شد

سعید دهقان، وکیل حقوق بشری، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه (۱۰ ماه مه) از ابتلای …