طوفان انسانی در زاینده رود

تجمع دهها هزار نفره مردم اصفهان برای جاری شدن زندگی و نفس در زاینده رود جان تازه ای در کالبد اعتراضات مردم دمید. حضور این طوفان عظیم در اصفهان، نمایندگی کردن صدا و خواستهای کل جامعه است.
از شعار: “زاینده رود را پس بده”، تا شعار: “دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست”، تنها به مطالبات اقتصادی و معیشتی که حق بی چون چرای همه شهروندان است خلاصه نمی شود. اکنون دیگر میلیونها مردم ساکن در ایران به خوبی می دانند که مشکلات معیشتی، زیست محیطی، خشک شدن رودخانه ها و دهها معضل دیگر زندگی مردم راه حل سیاسی دارد.


مردم در سراسر کشور با تیزبینی، تجارب و سازمانیابی اعتراضات خود وجود حاکمیت اسلامی را بانی و مسبب جهنمی می دانند که به مردم تحمیل کرده است. برای مردم در سراسر کشور هر گونه فاجعه ای که رژیم اسلامی به آنان تحمیل کرده است می تواند بهانه ای برای نشانه گرفتن کل رژیم اسلامی باشد. تجمع گسترده دهها هزار نفره مردم اصفهان در سالروز آبان ۹۸ در ادامه حرکت و خیزش برحق میلیونها مردم در آبان ۹۸ است.


کسی چه می داند که آیا این خشم، تنفر و اعتراض چندین ساله می تواند از جنس شروع اعتراضات مردم خارج از محدوده ها باشد که قادر شد حاکمیت پنجاه ساله سلطنت را به زیر کشد؟ نباید تردید کرد که هر حرکتی ولو کوچک در ایران تحت حاکمیت جانیان اسلامی، این قابلیت را دارد که بصورت میلیونی هر بار به میدان آید و بساط بیش از چهار دهه، فقر، فلاکت، بیکاری، نابودی زیست محیطی و کشتار حکومت اسلامی را برچیند.
۲۷ آبان ۱۴۰۰
۱۹ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …