اهمیت افشای مکاتبات زندان، در گفت‌وگو با رضا خندان

رادیو فردا:

ضا خندان، همسر نسرین ستوده، در گفت‌وگو با رادیو فردا درباره اسناد محرمانه‌ای که به‌تازگی از مکاتبات مسئولان زندان اوین درباره وضعیت برخی زنداین سیاسی و عقیدتی افشا شده، می‌گوید که این اسناد واقعی هستند.

آقای خندان که همسرش نسرین ستوده به‌اتهامات گوناگون سیاسی به ۲۳ سال حبس محکوم شده و از سال ۱۳۹۷ در زندان به سر می‌برد، می‌گوید گروه افشاکنندۀ اسناد زندان یک سری از فیلم‌ها و نامه‌هایی را که متعلق به افراد خاصی از زندانیان سیاسی بود، به تلگرام یا ایمیل خانواده‌هایشان فرستادند؛ یعنی مشخص بود که شماره تماس خانواده‌ها را دارند.

رضا خندان همچنین از دریافت یک مورد مکاتبه اداری زندان درباره نسرین ستوده از طرف گروه موسوم به «عدالت علی» خبر می‌دهد و می‌گوید: «بنابراین می‌توانم بگویم که این اسناد واقعی هستند.»

به‌گفته آقای خندان در این مصاحبه، برای حکومت‌هایی که ایجاد خفقان مبنای کارشان است، این‌گونه افشاگری‌ها مثل سم است. آن‌ها دوست دارند در روند اعمال خفقان هیچ‌کسی هیچ دسترسی‌ای به اسناد نداشته باشد و یا اگر داشته باشد جرئت افشاگری نداشته باشد.

او همچنین می‌افزاید: «ممکن است شما فکر کنید مردم خیلی از این چیزها را می‌دانند. اولا خیلی از مردم این‌ها را نمی‌دانند، ثانیاً درجات این دانستن فرق می‌کند. ضمن این‌که این اسناد و فیلم‌ها فرداروز در دادگاه‌های کیفری قابل‌استناد هستند. بنابراین بسیار بسیار موضوع مهمی است. ضمن آن‌که افشاگری درباره موارد نقض حقوق بشر خودش بخشی از کمک به روند اشاعه فرهنگ حقوق بشر است.» لینک مصاحبه

https://www.radiofarda.com/a/evin-prison-secret/31544623.html

اینرا هم بخوانید

جریمه حدوداً ۱.۲میلیون تومانی برای کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی” غیرمجاز و فاقد پروانه” استفاده می کنند!

اداره‌کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جدید جریمه …