اوکراین؛ اجساد در خیابان‌های ماریوپل رها شده‌اند

یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده اوکراینی وضعیت شهر محاصره ‌شده ماریوپل را اینگونه توصیف کرد: “جهنم روی زمین”. هوگو باچگا خبرنگار بی‌بی‌سی در اوکراین می‌گوید اجساد در خیابان‌ها رها شده‌اند.

نیروهای روسی ماریوپل را محاصره کرده‌اند و گذرگاه‌های امن برای کمک‌های بشردوستانه مسدود شده است. حدود ۳۰۰ هزار تن از مردم در این شهر گیر افتاده‌اند.شرایط جنگی سبب شده اجساد در خیابان‌ها رها شوند. حتی زمانی که فرصتی برای جمع کردن اجساد دست می‌دهد، آنها را در گورهای دسته جمعی مدفون می‌کنند.

ارتش روسیه به اوکراین فرصت داده بود تا پیش از ساعت پنج صبح (به وقت مسکو) روز دوشنبه شهر را تسلیم کند و در ازای امکان خروج غیرنظامیان را فراهم کند.اما یکی از مشاوران شهردار ماریوپل به بی بی سی گفت که نمی‌توان به وعده‌های روسیه اعتماد کرد.

درحال حاضر برق، آب لوله‌کشی و سیستم‌های گرمایشی شهر قطع است.با کاهش مواد غذایی و پزشکی، بحران انسانی در این بندر می‌تواند تشدید شود. هشدار داده شده که این وضعیت ممکن است باعث شیوع بیماری شود.

مقامات اوکراینی می‌گویند روسیه به حملات بی‌امان خود از زمین، هوا و دریا ادامه می‌دهد و ساکنان بیشتر وقت خود را در پناهگاه و زیرزمین می‌گذرانند.

تصاویر از شهری ویران‌شده روایت می‌کند.وادیم بویچنکو شهردار ماریوپل می‎‌گوید بیش از ۸۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی آسیب دیده و تخریب شده‌اند که یک سوم آنها قابل تعمیر نیستند.بی بی سی

ماریوپل

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …