طالبان تعطیلی نوروز را لغو کرد

طالبان تعطیل رسمی روز اول سال نو خورشیدی را لغو کرد و اجازه برگزاری مراسم سالانه سنتی نوروز هم در مزار شریف، نداده است. این در حالی است که تعدادی از مقام‌های دولت پیشین و همچنین برخی از رهبران کشورهای مختلف پیام‌های نوروزی خود را نشر کردند و گزارش‌هایی از برگزاری جشن‌های نوروزی در برخی از نقاط کشور گزارش شده است.

بنا به گزارش‌ها از افغانستان، امروز کارمندان دولتی به سر کار خود در ادارات رفتند و برای اولین‌بار در دهه‌های اخیر، روز اول ماه حمل/فروردین در افغانستان تعطیل عمومی نبود.

همچنین برای اولین‌بار امسال مراسم صبح نوروز از جمله برافراشتن پرچمی موسوم به “جهنده بالا” در صحن مسجد کبود، بارگاهی منسوب به حضرت علی، در “روضه شریف” در مزار شریف، مرکز ولایت بلخ در شمال کشور، برگزار نشده است.

در ویدیوهایی که از صحن روضه شریف منتشر شده، خودروی طالبان دیده می‌شود که بازدیدکنندگان را به رعایت مواردی در نحوه زیارت کردن و پوشش اسلامی مورد نظر طالبان تذکر می‌دهد.

اما بر اساس گزارشها در کابل، پایتخت، مراسمی در کارته سخی در غرب پایتخت، برگزار شده است که جمع زیادی در آن شرکت داشتند.طالبان دو روز پیش از نوروز اعلام کرد که مانع مردم برای برگزاری جشن‌های نوروزی نمی‌شوند اما حکومت برنامه تجلیل از نوروز را ندارد چرا که به گفته طالبان “هر مراسمی که در اسلام نیست، را ما تجلیل نمی‌کنیم.”بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …