ایتالیا؛کرونا؛ به کارگیری هزاران دانشجوی سال آخر پزشکی

10هزار دانشجوی سال آخر پزشکی در ایتالیا به خدمت گرفته شدند

ایتالیا اعلام کرده است که برای سرعت بخشیدن به مدیریت بحران کنونی و با توجه به کمبودهای احساس شده در زمینه مراقبت‌ پزشکی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا ۱۰ هزار دانشجوی سال آخر پزشکی را زودتر از موعد مقرر در مراکز درمانی به کار خواهد گرفت.

بر اساس این تصمیم امتحان‌های نهایی دانشجویان یاد شده لغو و زمینه همکاری رسمی آنها با بخش‌های مختلف درمانی و خدمات پزشکی به صورت قانونی فراهم می‌شود.

وزیر تحصیلات عالی ایتالیا اعلام کرده است که به توجه به شرایط موجود، دانشجویان پزشکی در سال جاری هشت یا نه ماه زودتر از موعد مقرر و بدون شرکت در امتحانات اجباری نهایی وارد بازار کار می‌شوند.

شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در شمال ایتالیا که کانون اصلی بیماری کووید۱۹ در این کشور قلمداد می‌شود برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های این منطقه را مستاصل کرده و تا حد متوقف شدن ارائه خدمات پیش برده است.

بخش های درمانی و بیمارستان‌ها در دیگر مناطق این کشور نیز با کمبود شدید تجهیزات و کادر پزشکی مواجه هستند. این در حالی است که شمار پرسنل درمانی مبتلا به ویروس کرونا در سراسر ایتالیا نیز در حال افزایش است.

آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی مقامات ایتالیایی که سه شنبه منتشر شده حکایت از جان باختن ۲۵۰۳ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دارد. این آمار با احتساب ۳۴۵ مورد جدید مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته در این کشور است.یورونیوز

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …