ایران ‘بار دیگر محموله های بنزین به ونزوئلا می فرستد’

نشریه تریدویندز، ویژه بازرگانی دریایی، نوشته است که ایران بار دیگر سه محموله سوخت به مقصد ونزوئلا بارگیری کرده و به گفته کارشناسان هدف از این اقدام ارزیابی واکنش ایالات متحده است.

به گزارش موسسه تنکرترکرز که رفت و آمد دریایی را زیر نظر دارد سه کشتی به نام های فارست، فورچون و فاکسون که همگی در اختیار شرکت ملی نفتکش های ایران هستند در بندر رجایی بارگیری کرده و عازم کانال سوئز هستند. در ماه مه، این سه کشتی همراه با دو کشتی مقادیری کالاهای ایرانی به ونزوئلا تحویل داده بودند.

براساس این گزارش، این سه کشتی ردیاب های دریایی خود را خاموش کرده اند اما در صورت عبور از کانال سوئز، انتظار می رود طبق مقررات ناچار شوند آنها را بار دیگر روشن کنند.

در ماه گذشته میلادی، آمریکا که دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد و آن را هدف تحریم قرار داده، کشتی های حامل سوخت ایران را توقیف کرد. این کشتی ها دارای مالک یونانی بودند و با پرچم لیبریا حرکت می کردند.

به گزارش منابع کشتیرانی، احتمال دارد حکومت ایران بر ای نظر باشد که کشتی های خارجی به سادگی در برابر خواست آمریکاتسلیم می شوند و خواسته است با اعزام کشتی های داخلی و دستور به آنها برای مقاومت در برابر اقدامات نیروی دریایی آمریکا، عزم دولت ایالات متحده را محک بزند.

احتمالا آنان در صدد ارزیابی این گزینه هستند که با توجه به تاثیر اندک رسیدن این مقدار سوخت در شرایط دولت ونزوئلا و سئوالات حقوقی که پیرامون توقیف کشتی های خارجی توسط آمریکا وجود دارد ممکن است ایالات متحده این محموله ها را نادیده بگیرد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

محدودیت های جدید دانشگاه خواجه نصیر برای دانشجویان به بهانه فعالیت در شبکه‌های مجازی

ایسنا:طبق اعلام دانشگاه صنعتی خواجه نصیر،  با استناد به تبصره ۲ ماده ۳۲ تشکیل گروه‌های …