ایران در سوریه به کمک روسیه و کره شمالی موشک‌های دوربرد می‌سازد

نشریه‌ی آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» (Washington Free Beacon) روز پنج‌شنبه به نقل از مخالفان سوری گزارش داد که ایران، روسیه و کره شمالی در حال ساخت موشک‌های بالستیک دوربرد جدید در کارخانه تسلیحاتی در غرب سوریه هستند.

نشریه آمریکایی می‌نویسد: «منابع خبری در خاورمیانه وابسته به نیروهای مخالفان سوری می‌گویند ایران به کمک روسیه و کره شمالی اکنون یک کارخانه تولید موشک‌های دوربرد ساخته است.»

سایت خبری «زمان الوصل» وابسته به مخالفان سوری گزارشات متعددی را همراه با عکس‌های مربوط به این کارخانه تولید سلاح منتشر کرده و می‌گوید مدیریت این کارخانه تماماً در دست کارشناسان موشکی حکومت ایران است.»

این وبسایت اضافه کرده است که اعضای مرکز تحقیقات و مطالعات علمی سوریه در ساختن این موشک‌ها دخالت دارند. این مرکز همان مؤسسه‌ای است که ایالات متحده آمریکا آن را به عنوان مسئول تولید سلاح‌های شیمیایی مورد استفاده رژیم اسد قبل از این شناسایی کرده است.»

مرکز مطالعات رسانه‌های خاورمیانه MEMR در گزارشی پیرامون این خبر و پس از ترجمه مطالب وبسایت نامبرده می‌نویسد: «گفته می‌شود این کارخانه به‌کار تولید موشک‌های دوربرد و مدل M600 می‌پردازد که این موشک نوع سوریه‌ای آن است که بر مبنای مدل موشک فاتح 110 ایران طرح‌ریزی شده است.»

این مرکز افزود:« این کارخانه یک شعبه نیز در غرب استان حماه دارد که سلاح شیمیایی تولید می‌کند. این شعبه کارخانه در مجاورت یک پادگان مهم روسی در سوریه قرار دارد. قبلاً در این کارخانه کارشناسان کره شمالی کار می‌کرده‌اند».العربیه

اینرا هم بخوانید

اعتراض نیروهای فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از عدم تمدید قراردادها

تعدادی از نیروهای فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی میگویند:در این ماه  به حدود ۳۰ نفر از …