“این دختران عموما با سوءتغذیه طرف هستند” جمهوری اسلامی ازدواج کودکان را قانونی کرده و تشویق میکند!

وام ازدواج برای مردان کمتر از ۲۵ سال و زنان کمتر از ۲۳ سال امسال با افزایش صددرصدی مواجه شده و برای هر‌یک از زوجین تا سقف صد میلیون تومان و در کل ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود! این شامل ازدواج کودکان و دسترسی والدین آنها به وام می شود. عملا با وجود قوانین اسلامی، با این پول ازدواج کودکان را ترویج می دهد.
درست که دستگاه دراز و طویل تبلیغ مذهب و ضد ارزشهایش در ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی روی بخشی از جامعه تاثیر گذاشته و اعمال شنیعی همچون ازدواج کودکان در آن جامعه اتفاق می افتد اما این حکومت برای ترویج فرهنگش به هر ابزار دیگری دست می برد.

آنها از فقر عمومی ای که به مردم تحمیل کرده اند نیز برای اشاعه فرهنگ شدیدا ضد انسانی و ضد کودک استفاده می برند. صد میلیون تومان رشوه برای به ازدواج دادن کودک! و سپس آمار بیرون میاید: ازدواج بیش از ۱۶ هزار دختربچه زیر ۱۴ ساله در نیمه اول سال ۱۳۹۹

و باز هم شاهد بحث های بین حکومتی ها حول این معضلیم. نهایت نقد کمی خم شدن زیر فشار افکار عمومی و نقد لطیف اخلاقی به این مساله است که البته همان ها با تایید تبصره های اسلامی و غیره راه را برای سنت کثیف پیغمبر اسلام و امام و حکومتشان باز می گذارند.

معصومه ابتکار، از خیل اصلاح طلب رژیم اسلامی، در وبینار حقوق کودک در نظام حقوقی ایران، می گوید: “به‌دنبال افزایش سن ازدواج نیستیم!” و تعهدش را به اسلام و قوانین ضد کودکش بیان می کند. ولی همانجا به نوعی، به رسم این حکومتی ها، نفرت مردم از این جرم اسلامی را نیز منعکس می کند: “اما حقیقتا دختران زیر ۱۳ سال کودک محسوب می‌شوند و مشکلات متعددی را نظیر خرید‌و‌‌فروش دختران به همراه خواهد داشت.”
ازدواج کودکان مورد نفرت عمومی مردم است اما این حکومت ضد کودک از هر ابزاری استفاده می کند که قوانین و سنت های پوسیده اش را زنده نگاه دارد. در حال حاضر با تحمیل فقر به مردم است که سعی دارد که به این جنایت حکومتی ادامه بدهد.

روشن اژدری، متخصص زنان و زایمان، گفت: “فارغ از مسائل روانی‌ای که این مسئله می‌تواند برای دختربچه‌ها ایجاد کند،‌ ازدواج در سنین پایین می‌تواند مشکلاتی نظیر سرطان دهانه رحم، مرگ هنگام فارغ‌شدن، بیماری‌های مقاربتی و حتی مرگ جنین را پدید آورد. مسئله‌ای که هرچند نمی‌توان گفت قطعا اتفاق می‌افتد، اما برای کودکانی که دچار سوتغذیه هستند یا جثه کوچکی دارند، می‌تواند محتمل به نظر برسد”. او در ادامه افزود: “بدن بسیاری از این دختران به بلوغ کامل نرسیده است. متأسفانه بیشتر خانواده‌هایی که رو به کودک‌همسری می‌آورند، از نظر اقتصادی و فرهنگی دچار مسئله هستند و با فکر اینکه یک نان‌خور کمتر، دخترشان را زود شوهر می‌دهند. چنین دختری عموما با رفتن به خانه بخت خوشبخت نمی‌شود. قرار نیست غذای بهتری بخورد یا در خانواده جدید از نظر روحی به او کمک شود. این دختران عموما با سوءتغذیه طرف هستند، مدت‌ها غذای گرم نمی‌خورند و در چنین شرایطی برای مادرشدن آماده می‌شوند. بسیاری از آنها پس از 30‌سالگی با مسائل عدیده زنانه طرف هستند، اما این چیزی نیست که برای کسی مهم باشد”

برای ما، برای اکثریت عظیم مردم ایران، برای هر انسان شریفی مهم است! یکی از دلائل تلاش هر روزه و مستمر ما مردم برای سرنگونی حکومت اسلام و کنار گذاشتن سنت ها و قوانین اسلامی، دفاع از کودکان و کوتاه کردن دست مذهب از زندگی کودکان است.

رضا مرادی