قیمت گوشت و مرغ و دُم خروس

در خبرگزاری تسنیم آمده که محمد مخبر، معاون اول رئیسی، به تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، در میدان عرضه گوشت و مرغ بهمن، در جریان آخرین قیمت های موجود در بازار و اقلام مورد نیاز مردم قرار گرفت.

در این گزارش به قیمت گوشت و مرغ اشاره ای نشد؛ به لیست کالاهای اساسی و مورد نیاز اشاره ای نشد؛ به فقر همه گیر، به دستمزد های زیر خط فقر، به سراسری بودن بیکاری، به سوء تغذیه بخش وسیعی از مردم، به کارتون خوابی و پشت بام خوابی و اتوبوس خوابی، به سفره خالی بازنشستگانی که در همان روز اعتراض سراسری در اعتراض به فقر برگزار کردند اشاره ای نشد.

اما این گزارش فقط تبلیغات مردم فریب برای جمهوری اسلامی نبود، بلکه دُم خروس بیرون زد و معلوم شد این عضو حکومت از قیمت گوشت و مرغ تا آنروز بی خبر بوده! و در زندگی روزمره خودشان را با چنین مسائلی درگیر نکرده و طبعا از مسائل معیشتی مردم و سفرهائی که هر روز کوچکتر و کوچکتر میشوند بی خبرند.

اما مردم ایران خوب می دانند اینها از چه جنسی هستند و به چه چیزی مشغولند.مردم میدانند که اینها مالکند، استثمارگرند، فاسدند، سرکوبگرند، و راه جمع کردن این بساط ظلم و فساد را هم پیدا کرده اند و با اعتراضات سراسری، و سازماندهی خود برای برچیدن بساط این مفتخوران مشغول شده اند. به انقلابی که بساط این سیستم طبقاتی را برای همیشه بر می چیند. کسی جایی سوراخ موشی برای سران حکومت سراغ دارد؟

مندرج در ژورنال شماره ۳۴