بازداشت شدگان اول ماه مه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.اعتراضات معلمان برای آزادی همکاران دربند

– روز ۱۲ اردیبهشت جمع بزرگی از معلمان در شهر سنندج دست به تجمع زده و با فریاد معلم زندانی آزاد باید گردد خواستار آزادی فوری همکاران بازداشتی خود شدند که در روز جهانی کارگر دستگیر شده اند.

-درشهرالیگودرز نیز روز ۱۲ اردیبهشت معلمان به مناسبت روز معلم دست به تجمع زدند و خواستار آزادی همکار بازداشتی خود ابراهیم محمودی شدند. ابراهیم محمودی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر است.

– معلمان در شهر جلفا به مناسبت روز معلم تجمع کردند و با شعار های  لطیف روزیخواه آزاد باید گردد، معلم زندانی آزاد باید گردد  خواستار آزادی همکاران  دربند و بازداشت شدگان روز جهانی کارگر شدند.

– عصر روز ۱۲ اردیبهشت روز معلم جمعی از معلمان و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان) به نشانه همبستگی با همکاران در بند و در اعتراض به دستگیری ها با خانواده معلمان همکاران بازداشتی خود اسکندر لطفی و  مسعود نیکخواه. دیدار کردند. و حمایت قاطع خود را از این دو عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان اعلام نمودند.

– بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان روز ۱۱ اردیبهشت مسعود فرهیخته یکی از معلمان معترض در استان البرز  پس از خروج از منزل ساعت ۷ صبح  توسط سپاه استان البرز دستگیر شد و با چشم بند و دستبند به اطلاعات منتقل گردید و از وی  خواسته شد که تعهدی مبنی بر عدم حضور در تجمعات بدهد اما مسعود  فرهیخته با مقاومت در برابر این خواسته مامورین امنیتی ایستاد و اعلام کرد که چنین تعهدی نمیدهد و او را نگهدارند.  در نهایت او  ساعت ۱۵ عصر همانروز آزاد گردید.

– روز ۱۲ اردیبهشت جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته، و فعالین انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) با حضور در مقابل منزل صلاح سرخی، همبستگی خود را با وی اعلام داشته و خواهان آزادی بی قید و شرط او و دیگر همکاران دربند خود شدند. معلمان سقز تاکید کردند در صورت عدم آزادی بی قید و شرط صلاح سرخی، روز پنج شنبه تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

– روز ۱۲ اردیبهشت جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته، و فعالین انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) با حضور در مقابل منزل صلاح سرخی که در آستانه اول مه دستگیر شده، همبستگی خود را با وی اعلام داشته و خواهان آزادی بی قید و شرط او و دیگر همکاران دربند خود شدند. معلمان تاکید کردند در صورت عدم آزادی بی قید و شرط صلاح سرخی، روز پنج شنبه تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

بر اساس خبرهای منتشر شده پرونده ۹ نفر دیگر از معلمان سقز نیز به اسامی آوات رضوی، لیلا عنایت زاده، طاهر حامدی، طاهر قادر زاده، آمانج امینی، عزیز مرزی، احمد قادری و سلیمان عبدی دیگر به دادسرای سقز ارجاع شده است.

بنا بر خبرها در روز جهانی کارگر حداقل ۶۰ نفر از معلمان بازداشت و زندانی شده اند. در میان این بازداشت شدگان محمد حبینی، جعفر ابراهیمی، رسول بداقی، علی اکبر باغانی از اعضای کانون صنفی معلمان در تهران و محمود بهشتی، عمو صفر و حبیب مرادعلی بیگی در گیلان  قرار دارند.  معلمان طی نامه ای به اتحادیه بین المللی معلمان و عفو بین المللی خواستار حمایت جهانی در برابر این سرکوبگری ها شده اند. علاوه با معلمان  در روز جهانی کارگر عثمان اسماعیلی از فعالین شناخته شده در شهر سقز نیز بازداشت شده است. حزب کمونیست کارگری بر آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی دستگیر شدگان روز جهانی کارگر و همه معلمان زندانی و زندانیان سیاسی تاکید دارد. حزب با تمام قوا کارزار علیه سرکوبگری های رژیم  در قبال مبارزات معلمان را ادامه میدهد. بازداشت شدگان اول مه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

زنده باد اول مه روز جهانی کارگر

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱،  ۲ مه   ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

دو جایزه سینمای آلمان برای مستند در باره ریحانه جباری

در مراسم اهدای جوایز سینمای آلمان که شامگاه جمعه ۳ ماه مه (۱۴ اردیبهشت) برگزار …