بدهکار بزرگ بانکی با حمایت مافیای حکومت، در پی ساخت پتروشیمی میانکاله

عبد الله عبدی بدهکار بزرگ بانکی با صدها میلیون یورو سرمایه و با حمایت مراکز قدرتمند مافیای حکومتی، در پی ساخت پتروشیمی در میانکاله است.

* عبدی ابر بدهکاران بانک توسعه صادرات، سر لیست بدهکاران این بانک که تسهیلات کلان ارزی دریافت کرده شرکت فولاد البرز ایرانیان یا همان مالک پتروشیمی میانکاله است. همان شخصی که چندی قبل در رسانه های حکومتی به عنوان فردی با ۲ کد ملی از آن یاد شده بود است. اطلاعات بیشتر

*مالک پروژه میانکاله کیست؟

سرمایه‌گذار پروژه پتروشیمی میانکاله کارخانه شرکت البرز ایرانیان است که سهامدار اصلی آن عبدالله عبدی است. ۳ شرکت سهامدار اصلی شرکت پتروشیمی میانکاله هستند. شرکت سیمان نائین که با بررسی بیشتر اسم عبدالله عبدی در ریاست هیئت مدیره آن با ۲ کد ملی مختلف به چشم می‌خورد.

سهامدار دیگر پتروشیمی نیز شرکت تولیدی ساریه شمال است که سهام‌دار اصلی آن عبدی است. شرکت سوم مرغ امین مازندران که این شرکت هم به نوشته رجانیوز وابسته به عبدی است و چندین سال همسر او گیتا شوکتی به عنوان عضو هیئت مدیره در این شرکت حضور فعال داشته است.

طبق گزارش رسانه‌ها عبدی به واسطه ایجاد این شرکت‌ها اقدام به دریافت تسهیلات کلان از بانک‌ها کرده است و به تازگی نام شرکت او یعنی البرز ایرانیان در لیست ابربدهکاران بانکی منتشر شده. از سوی دیگر گفته می‌شود که هزینه تاسیس پتروشیمی میانکله 2  برابر مجموع بودجه سازمان محیط زیست (۲۱۵۷ میلیارد تومان)، سازمان بهزیستی (۱۷۰۰۰ میلیارد تومان) و وزارت راه و شهرسازی (۲۰۶۰۰ میلیارد تومان) است. حال سوال اینجاست که این شخص چگونه از یک سو ابربدهکار

گزارش شبکه شرق از ابعاد زد و بند و و نهادها وبانکهای حکومتی درگیر در این ماجرا

اینرا هم بخوانید

۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در کشور فرسوده است

شرق:طبق آمار‌های رسمی ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در ایران فرسوده هستند.«اگر این روند ادامه پیدا …