برای مقابله با فاجعه سیل و برف “بودجه” نیست. دولت امروز دو میلیارد دلار بودجه برای “امور نظامی و صدا و سیما” اختصاص داد !

تصویب ۱.۳‌میلیارد‌ دلار دیگر برای تقویت‌”بنیه‌دفاعی حکومت”. اختصاص یکصد میلیون دلار دیگر برای صدا وسیما. هیات وزیر دولت روحانی امروز اختصاص این بودجه های هنگفت را تصویب کرد. این در حالی است که دهها هزار نفر از مردم استانهای جنوبی کشور درگیر سیل ویرانگر هستند بیش از 2 هزار واحد مسکونی مردم ویران شده دهها هزار نفر در این هوای سرد در خیابانها و تپه های ازراف مناطق سیل زده روزگار می گذزانند. حکومت برایش بودجه تصویب نمی کند. حتی ابتدایی ترین امکانات زیستی را از مردم دریغ کرده است. دهها هزار نفر بی خانمان شده اند. حتی اسکان موقت هم برای این مردم تدارک دیده نشده. مقامات وزارت راه گفته اند که اکثر جادهای ارتباطی استانهای جنوبی در اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل غیر قابل عبور شده اند. باز با پر رویی و وقاحت لازم مسئولان همین وزارت خارجه از کمبود  ماشین آلات راهداری و از کار افتادگی گفته و هیج طرح و برنامه براری رفع این بحران ندارند. برای این وضعیت بودجه ای تصویب نمی کنند. اصلا کسی خودش را مسئول نمی داند.

برای آتش نشانی بودجه کافی نمی دهند. پلاسکو نشان داد که حکومت در عدم اختصاص بودجه و تجهیزات استاندارد مسئول مستقیم کشتار آتش نشانان و مردم در فاجعه پلاسکو  می باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حکومت اعتراف می کند:۴۰۰۰ دستگاه‌ ماشین‌آلات تخصصی راهداری کارایی ندارند. صدها روستا و هزاران کیلومتر جاده در محاصره برف و سیل می باشند.کمبود ۴ هزار دستگاه خودرو راهداری رقمی است که مقام وزارت راه اعلام می کند.‌اعتبار لازم برای نگهداری راه‌ها سالانه ۸۰۰۰ میلیارد تومان است. حکومت این بودجه را با دهها توجیه و دلیل و با تاخیر واریز می کند.حکومت فقط و فقط وعده داده و مردم در وضعیت اسفناکی روزگار می گذرانند.

جمهوری اسلامی و دولت روحانی، دولت دزدان و قاچاقچیان آدمکش سرمایه داری است. فراهم آوردن امکانات ابتدایی برای مردم ، آن هم در مواقعی که فاجعه ای روی می دهد؛ امر این حکومت نبوده و نیست. هم و غم این حکومت غارت، چپاوول و دزدی و اختصاص هزینه های کلان برای حمایت از تروریست های اسلامی و رژیم اسد و حزب الله و..می باشد. برای این “امور و اولویتهای حکومت” حتی دولت لازم نیست جلسه بگیرد. با فرمان خامنه ای رئیس حکومت دزدان میلیونها دلار روزانه جابجا شده و صرف دم و دستگاه سرکوب و زندان و … می شود. اینجا کمبود بودجه معنایی ندارد.

کارگران و مردم جنوب کشور که درگیر فاجعه سیل ویرانگر می باشند و یا مردمی که در غرب کشور درگیر بارش برف قطعی آب و برق و گاز و کمبود همه امکانات می باشند؛ در برابر این بی تفاوتی و بی مسئولیتی حکومت نباید ساکت بنشینند. باید دست به اعتراض بر علیه حکومت زد. باید دولت را مجبور کرد همه امکانات استاندارد یک زندگی در این موقعیت بحرانی را برای مردم مهیا سازد. این حکومت فقط زبان زور و اعتراض و مبارزه را می فهمد. باید دولت را زیر ضرب اعتراضات گسترده گرفت.

 محمد شکوهی

11 بهمن 1395، 30 ژانویه 2017

عکس

1

11

22

3

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …