بلومبرگ: ایران نباید شانس دیدار با ترامپ را از دست بدهد

سرمقاله شبکه تلویزیونی بلومبرگ که روز جمعه هشتم شهریور ماه در این تارنما منتشر شده است، به ایران توصیه می‌کند شانس احتمالی دیدار با پرزیدنت ترامپ را از دست ندهد.

در این سرمقاله همچنین آمده است که با گذر زمان، اهرم‌های فشاری که ایران در اختیار دارد، ضعیف‌تر شده و توان مذاکره آن‌ها هم کمتر می‌شود.

این سرمقاله اشاره دارد که در جریان اجلاس سران گروه هفت در فرانسه، بحث دیدار رئیس جمهوری ایران و پرزیدنت ترامپ پیش آمد. حتی رئیس جمهوری فرانسه به سخنان حسن روحانی اشاره کرد که گفته بود برای منافع کشور، هر ملاقاتی که لازم باشد را انجام می‌دهد.

سرمقاله بلومبرگ اضافه می‌کند، تغییر موضع حسن روحانی که یک روز بعد اتفاق افتاد، به احتمال زیاد زیر فشار رهبر جمهوری اسلامی، که خواستار مذاکره با آمریکا نیست، بوده است. ایران با این تغییر موضع گفت تا وقتی تحریم‌ها برداشته نشود، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

این مطلب به مقامات ایران توصیه می‌کند با توجه به فشار کارزار فشار حداکثری، اقتصاد و توانایی‌ آن‌ها ضعیفتر شده و همین‌طور توان خود را از دست می‌دهند. از این رو بهتر است دعوت پرزیدنت ترامپ، که چند بار و به شکل عمومی گفته خواهان مذاکره است، را از دست ندهند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …