بیانیه:طبل اعتراض علیه حکم اعدام عباس دریس را به صدا درآوریم!

حکومت آدم‌کش اسلامی برای مرعوب کردن مردم میخواهد جان یک کارگر دیگر را بگیرد.

عباس دریس کارگری زحمتکش که نزدیک به ۲۰ سال در اداره برق شهرک ممکو از توابع شهرستان ماهشهر مشغول به کار بود، در آبان ۹۸ روز فاجعه قتل عام جوانان در نیزار ماهشهر به جرم موهوم قتل سرهنگ صیادی بازداشت و توسط قوه قضاییه رژیم زیر شکنجه‌های جسمی و روحی با اعترافات اجباری محکوم به اعدام شد.

عباس در روز فاجعه نیزار ماهشهر پس از بازگشت از کار به محل دستفروشی میوه خودش و برادرش رفت که با حمله نیروهای امنیتی مجبور به فرار درون نیزارها شده و ساعاتی بعد توسط ماموران نیروهای سپاه عباس و محسن دستگیر می‌شوند.

عباس درون زندان با ساخت کیف‌های چرم به معیشت خانواده کمک می‌کرد و پس از شکنجه و اعترافات اجباری به اعدام محکوم شد. کفایه حزباوی همسر عباس پس از دستگیری وی به دلیل فشارهای وارده به وی، فرزندانش و خانواده، دچار سکته‌ی مغزی شد و جان باخت.

اکنون حکم اعدام عباس توسط دیوان عالی کشور تأیید شده و فرزندانش در کنار مادربزرگی پیر زندگی می‌کنند.

در حالیکه خانواده سرهنگ صیادی با آگاهی و علم به اینکه عباس هیچگونه دخالتی در قتل نداشته رضایت ثبت شده به خانواده دریس داده‌اند، جمهوری آدم‌کش اسلامی درصدد به قتل رساندن عباس است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن حکم اعدام عباس دریس و بدنبال فراخوان مادر و فرزندان عباس دریس طی پیامهای ویدیویی برای نجات جان وی، اقدامات حمایتی برای نجات جان عباس را در دستور کار خود قرار داده و از تمامی مردم آزادیخواه ایران و جهان میخواهد که با فریاد «عباس دریس را اعدام نکنید» صدای فرزندان عباس شوند و همچنین از سازمان‌ها و سران دولت‌ها خواستار است که در برابر حکومت قاتل اسلامی ایستاده و عباس دریس را نجات دهند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۲۱ تیر ۱۴٠۲/ ۱۲ جولای ۲٠۲۳

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …