درخواست دولت آلمان برای توقف اخراج پناهجویان رد شده ایرانی از این کشور

دولت آلمان از ۱۶ دولت ایالتی این کشور خواسته است، به‌رغم پایان‌گرفتن مهلت توقف اخراج پناهجویان ایرانی، همچنان از اخراج پناهجویان ردشدهٔ ایرانی به کشورشان خودداری کنند. دولت آلمان یکی از دلایل اصلی این اقدام انسان‌دوستانه را تداوم نقض آشکار حقوق بشر و حقوق مدنی معترضان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده است.

مهرماه سال گذشته، در جریان اعتراضات «زن زندگی آزادی»، دولت آلمان به‌دلیل تشدید سرکوب «وحشیانهٔ» معترضان خیابانی و بازداشت‌های غیرقانونی در شهرهای ایران، در اقدامی انسان دوستانه، تصمیم گرفت تا اطلاع بعدی پناهجویان ردشدهٔ ایرانی به کشورشان بازگردانده نشوند. هفتهٔ پیش این مهلت به پایان رسید و وزارت کشور آلمان بلافاصله با ارسال نامه‌ای به ۱۶ دولت ایالتی این کشور بار دیگر از تمدید عدم دیپورت و یا اخراج پناهجویان ایرانی حمایت کرد.

وزارت کشور آلمان یکی از دلایل اصلی اخذ این تصمیم را نقض آشکار حقوق بشر و حقوق مدنی معترضان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده و یادآور شده که این وضعیت نابسامان در ایران از سال گذشته به این سو تغییری نکرده و بنابراین اخراج هر پناهجوی ردشدهٔ ایرانی از آلمان به کشورش عملی غیرمسئولانه است.خانم نانسی فزر، وزیر کشور دولت آلمان، از دولت‌های ایالتی کشورش درخواست کرده در این مورد ویژه یکسان عمل کنند. برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

تجمع اعتراضی علیه طالبان به دومین ولسوالی بدخشان کشیده شد

بر اساس گزارش‌ها از ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان، تجمع اعتراضی در ولسوالی درایم …