بیانیه کارگران غیر رسمی نفت علیه دستمزد اعلام شده برای سال ١٤٠٠

بدنبال اعلام تصمیم “شورای عالی کار” جمهوری اسلامی مبنی بر تعیین دو میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان بعنوان میزان حداقل دستمزدها موجی از اعتراض در میان کارگران سر بلند کرده است. هزاران کارگر غیر رسمی نفت پیشتاز این اعتراض هستند وطی بیانیه ای اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده اند. کارگران نیشکر هفت تپه نیز طی پیامی در مدیای اجتماعی خود صدای اعتراضشان را علیه این تصمیم بلند کرده اند. قبلا نیز ٣٤ تشکل و گروه از کارگران، معلمان وبازنشستگان و فعالین دفاع از حقوق کودک و نیز کارگران فولاد اهواز بر خواست افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون تاکید کرده اند. همچنین اتحادیه آزاد کارگران ایران با انتشار بیانیه ای به این تصمیم جنایتکارانه شورایعالی کار اعتراض کرد.

کارگران غیر رسمی نفت در بیانیه خود ضمن شادباش فرا رسیدن سال نو به تعیین حداقل دستمزد چند بار زیر خط فقر برای سال ١٤٠٠ اعتراض کرده و بار دیگر بر اینکه راهی جز اعتصاب برایشان باقی نمانده است، تاکید کرده اند. متن این چنین است:

” سال ١٤٠٠ سال اعتراض ما کارگران علیه دستمزدهای فقیرانه. پیشاپیش سال جدید را به همه مردم و هم طبقه ای هایمان شادباش میگوییم

شورایعالی کار میزان حداقل دستمزد را که مبنایی برای تعیین دیگر سطوح مزدی است ۲۶۵۵۰۰۰ تومان تعیین کرد. این درحالیست که کمیته مزد سبد هزینه را ۶ میلیون ۸۹۵ هزار تومان تعیین کرده بود و ما اعتراض کردیم که چرا سبد هزینه ما کارگران را به نیم کاهش داده اند. الان باید بگوییم چرا حتی همان سبد هزینه ای را که خود اعلام کردید به نصف کاهش دادید. چگونه است که می نشینید و در مورد کم کردن آخرین لقمه نان از سفره ما کارگران تصمیم میگیرید. به اعداد و ارقامی که خودتان در همین یکساله در مورد خط فقر و سبد هزینه داده اید توجه کنید. از ده میلیون و دوازده میلیون حرف زدند. چرا چنین با ارقام بازی میکنید و زندگی ما را هم بازی میگیرید؟

ما کارگران غیر رسمی نفت در همان اعتصاب سراسری مرداد ماه خود بر خواست افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون تاکید داشتیم. در بیانیه دوم خود نیزاعلام کردیم که هیچ کارگری نباید کمتر از ١٢ میلیون مزد بگیرد. اکنون نیز بر همین باوریم و همانطور که تاکید کردیم با توجه به اینکه به هیچ کدام از وعده های داده شده عمل نشده است. با توجه به رشد سرسام آور قیمت ها ، دیگر ادامه این وضعیت برای ما ممکن نیست و راهی جز اعتصابی سراسری برای پیگیری مطالباتمان نمانده است. سال ١٤٠٠ سال اتحاد همه ما کارگران برای دفاع از زندگی و معیشتمان خواهد بود و با برافراشتن پرچم خواست افزایش دستمزد به بالای ١٢ میلیون در تدارک آن خواهیم بود. سال نو بر همگی مبارک باد-کارگران غیررسمی نفت”.

هم اکنون جنبشی قدرتمند بر سر خواست افزایش دستمزدها به بالای ١٢ میلیون در جریان است. کارگران، معلمان، بازنشستگان نیروی مهم این جنبش هستند. باید به این جنبش پیوست. همانطور که کارگران غیر رسمی نفت در بیانیه خود اعلام کرده اند، سال ١٤٠٠ سال اعتراض گسترده علیه دستمزدهای زیر خط فقر و برای داشتن یک زندگی انسانی است. حزب کمونیست کارگری ضمن شادباش پیشاپیش سال نو به همگان با تمام قوا از جنبش برای خواست افزایش دستمزد حمایت کرده و همگان را به پیوستن به آن فرا میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ اسفند ۱۳۹۹، ١٦ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

تلاش هکرهای وابسته به سازمان اطلاعات سپاه برای جاسوسی سایبری

یک گروه هکری وابسته به سازمان اطلاعات سپاه در کارزاری سایبری با جعل هویت روزنامه‌نگاران، …