تازه‌ترین آمار جنگ سوریه: بیش از ۳۳۰ هزار کشته از جمله ۱۰۰ هزار غیرنظامی

بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان غیردولتی ناظران حقوق بشر سوری، بیش از ۳۳۰ هزار نفر از جمله ۱۰۰ هزار غیرنظامی، از ابتدای جنگ سوریه تاکنون در این کشور کشته شده‌اند.

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان ناظران حقوق بشر سوری، به خبرگزاری فرانسه گفت که این سازمان توانسته کشته شدن 331 هزار و 765 نفر را از 15 مارس 2011 تا 15 ژوئیه 2017 در خاک سوریه تأیید کند.

به گفته او، از این تعداد، 99 هزار و 617 نفر غیرنظامی بوده‌اند که در میان قربانیان غیرنظامی، 18 هزار و 243 کودک و 11 هزار و 427 زن وجود دارند.

ارائه آمار جدید از سوی سازمان ناظران حقوق بشر سوری در حالی است که آخرین آماری که درباره قربانیان جنگ سوریه ارائه شده بود، مربوط به تاریخ 13 مارس گذشته بود.

سازمان ناظران حقوق بشر سوری اعلام کرده بود که تا آن تاریخ، 320 هزار نفر از جمله 96 هزار غیرنظامی در جنگ سوریه کشته شده‌اند.

همچنین در جبهه مقابل، 116 هزار و 774 نفر از اعضا و یا حامیان نیروهای ارتش رژیم بشار اسد تاکنون در جنگ سوریه کشته شده‌اند که از این میان، 61 هزار و 808 سرباز متعلق به ارتش سوریه و 1480 نفر نیز عضو حزب الله لبنان بوده‌اند.

از شورشیان سوریه و همچنین نیروهای ائتلاف کرد و عرب سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند، تاکنون حدود 57 هزار نفر جان خود را در درگیری‌های سوریه از دست داده‌اند.

از جهادگرایان شاخه سوریه القاعده و نیز گروه دولت اسلامی (داعش) و دیگر گروه‌های جهادی، بیش از 58 هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند.

درگیری‌ها در سوریه در مارس 2011 با راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز علیه فساد و دیکتاتوری رژیم بشار اسد آغاز شد، اما سرکوب گسترده، این تظاهرات را به جنگی خونین کشاند و هنوز مذاکرات صلح سوریه به سرانجامی نرسیده است.رادیو فرانسه

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …