تازه ترین اخبار پلاسکو:235 مصدم و 19 کشته

حکومت اعلام کرده که خاکبرداری ساختمان پلاسکو به پایان رسیده.بر اساس آخرین گزارشات  آمار تلفات به 235 مصدوم و 19 کشته رسیده است. پزشکی قانونی اسامی و هویت کشته شدگان را اعلام کرده است. 16 آتش نشان کشته شده اند. از 10 نفر مفقود اعلام شده اجساد 6 نفر پیدا شده است. چهار نفر هنوز مفقودند. امروز شهرداری تهران اعلام کرده که مراسم تشییع جنازه فردا دوشنبه 11 بهمن ساعت 8.30 بوقت تهران شروع میشود. شهرداری و مقامات حکومتی بشدت در تلاش هستند که موضوع را هر چه زودتر فیصله بدهند. اخبارو گزارشات ضمیمه است. روزنه

 

اخبار یکشنبه 10 بهمن

شهرداری تهران: تشییع جنازه کشته شدگان پلاسکو روز دوشنبه ساعت 8.30 می باشد

مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران مراسم تشییع 16 آتش نشان از ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه از مصلی خمینی تهران پس از قرائت نماز و قرآن بر پیکر شهدا به سمت بهشت زهرا برگزار می شود.
مجتبی عبدالهی در مصاحبه تلویزیونی خبر ساعت 20:30 شبکه سیما، با تأکید بر اینکه سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است که تا یکشنبه احراز هویت پیکرهای آتش نشان حادثه پلاسکو به پایان می رسد، تصریح کرد: بعدازظهر یکشنبه پیکر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو از سوی پزشکی قانونی به شهرداری تهران تحویل داده خواهد شد.

مجتبی عبدالهی همچنین اعلام کرد که چهارشنبه 13 بهمن ماه نیز از ساعت 14 لغایت 16 بعدازظهر در مدرسه عالی شهید مطهری مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو به منظور تکریم دوباره خانواده های شهدا برگزار می شود.

وی در ادامه گفته  پیکر شهدا از مصلی بزرگ تهران و در ادامه در خیابان مفتح شمالی تا خیابان شهید مطهری تشییع شده و از آنجا به بهشت  انتقال داده می شود.سایت آتش نشانی تهران

 

——————–

اخبارو گزارشات قبلی

9روز از فاجعه پلاسکو گذشت.روز جمعه 8 بهمن ماه حکومت اعلام کرد که اجساد 15 آتش نشان جانباخته که زیرآوار مانده بودند پیدا شده و شناسایی شده است. اجساد چهار نفر مردم عادی هم قبلا گویا پیدا شده بود.بدین ترتیب آمار تلفات به 235 مصدوم و 19 کشته رسیده است. در همین حال سخنگوی اورژانش حکومت به نقل از نیروى انتظامی گفته است ١٠ نفر از شهروندان در این حادثه مفقود شده بودند که ٤ نفر از آنها طی روزهاى گذشته از زیر آوار خارج شدند ولی 6 نفر هنوز مفقود می باشند.نیروهای ویژه سپاه و نهادهای امنیتی در محل حضور دارند.نهادهای حکومتی درگیر در امر خاک برداری و آوار بردای در محل پلاسکو گزارشات ضد و نقیقضی پیرامون نحوه و چگونگی قطع و یا ادامه آوار برداری ارائه می دهند. حکومت در نظر دارد امر امداد و نجات را هر چه زودتر به پایان ببرد. برخی گزارشات رسانه های حکومتی ضمیمه است. روزنه

 

اخبار شنبه 9 بهمن

ایسنا:مسعود قادی پاشامدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: شمار هویت های شناسایی شده حادثه پلاسکو به ۱۶ نفر رسید. اسامی:

رضا نظری،مجتبی کوهی، امیر حسین داداشی، محسن روحانی؛ رضا شفیعی اینچه؛ حبیب شادی،بهنام میرزاخانی،علی امینی، فریدون علی‌تبار، علی مستوفی،حسین حسین زاده،محمد آقایی قادرلو، حسین سلطانی، حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده، محمود محسنی

 

————-

اخبار جمعه 8 بهمن

رسانه های حکومت دوباره گزارش داده اندکه تا کنون ۱۹ جسد شامل ۱۵ آتش نشان و ۴ شهروند از زیر آوار بیرون آورده شده است . این در حالی است که قبلا مقامات شهرداری و اورژانس حکومت بارها گفته بودند که در جریان ریزش پلاسکو ۲۵ نفر مفقود شده‌اند.

 

سایت فرارو به نقل از مقامات شهرداری و اورژانس:ظاهرا فقط ۲۰ پیکر از پلاسکو به جا مانده است و البته طبق آمار پلیس، هنوز ۶ خانواده منتظر خبری از عزیزی هستند که در پلاسکو مفقود شده است. اما هیچ پیکر دیگری پس از پایان آواربرداری از پلاسکو یافت نشد.

حکومت ساعت 12 نیمه شب اعلام کرد که کار آوار برداری رو به اتمام است.نیروی انتطامی می گوید: تعداد خانواده‌هایی که برای مفقودی‌ بستگان‌شان به ما مراجعه کرده‌اند؛ ۱۰ خانواده بوده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران ساعت 5 دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفته است: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است که تا ساعت 17 امروز عملیات آواربرداری به شکل صددرصد در ساختمان پلاسکو انجام شده و عملیات در این ساختمان به پایان می‌رسد.

 

عباسی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس حکومت امروز اعلام کردتعداد مصدومان حادثه پلاسکو به 235 نفر رسید

اجساد آتش نشانان شناسایی شده است. نیروی انتظامی هم گفته است هویت اجساد 4 شهروند عادی مسجل شده است.

ایسنا:انتقال ۱۶ پیکر حادثه پلاسکو به کهریزک/یک آتش‌نشان و ۶ شهروند همچنان مفقودند

تسنیم:قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای حادثه پلاسکو تا امروز (پنجشنبه ۷ بهمن ۹۵) جمعا ۱۶ پیکر شامل ۱۲ آتش نشان و ۴ شهروند به مرکز تشخیصی – آزمایشگاهی کهریزک منتقل شده است.

ایسنا: اجساد ۱۴ آنش نشان جانباخته از زیر آوار بیرون آورده شد. بدین ترتیب کشته شدن ۱۴ آتش نشان تائید شد

ایسنا:علی‌رغم هشدار و تذکرهای پی‌درپی مسئولان پزشکی کشور به سمی بودن گازها و دودهای حاصله از آتش‌سوزی در روز هشتم از وقوع این حادثه هیچ ماسک استانداردی در محل آتش‌سوزی پلاسکو وجود ندارد.

سخنگوی اورژانس تهران گفته است این مساله برای من تعجب‌آور است زیرا در محل حادثه تعداد ۲ هزار ماسک استاندارد به صورت دپو شده وجود دارد.

مقامات حکومتی میگویند:منبع گازوئیل ساختمان پلاسکو از زیر آواربیرون آورده شده است. به گفته کارشناسان؛ عامل اصلی انفجار و ریزش ساختمان پلاسکو؛ منفجر شدن این منبع بوده است

ایلنا تاکنون ۱۳ نفر از آتش‌نشانان مفقود شده و همچنین اجساد ۴ نفر از شهروندان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.۳ آتش‌نشان زیر آوارند. تعداد مفقودین کسبه حادثه پلاسکو تا کنون به ۱۰ تن رسیده است،

—————————

اخبار پنجشنبه ۷ بهمن

اجساد ۱۵ کشته شده از زیر آوار پلاسکو درآورده شد. ۱۱ آتش نشان جزو  کشته شدگان می باشند. هویت ۶ نفر از  آتش‌نشانان که تازه اجسادشان بیرون آورده شده: بهنام میرزاخانی، علی امینی و فریدون علی‌تبار. هویت ۳ شهروند فوت شده: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی‌زاده و محمود محسنی.اسجاد ۱۲ آتش نشان و سایر جانباختگان پلاسکو به پزشکی قانونی داده شده است.اجساد  ۴ نفر دیگر از مردم از زیر آوار درآورده شد

ایلنا:براساس اطلاعیه سازمان پزشکی قانونی احراز هویت شش فوتی حادثه پلاسکو به اتمام رسید و این افراد به شرح زیر اعلام هویت شده اند:هویت آتش‌نشانان شهید: بهنام میرزاخانی، علی امینی و فریدون علی‌تبار.هویت ۳ شهروند فوت شده: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی‌زاده و محمود محسنی.

فرارو:عداد آتش‌نشانانی که از زیر آوار خارج شده‌اند تا کنون ۳ نفر است و یک نفر از آتش‌نشانان دیگر نیز در بیمارستان فوت کرده است.

———-

اخبار امروز سه شنبه ۵ بهمن

ایلنا:

حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران گفت: ۲۰۷ نفر مصدوم از ابتدای این حادثه تا صبح امروز گزارش شده‌است.وی ادامه داد: از این تعداد ۴۹ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فارس:هنوز ۱۱ آتش نسان زیرآوار هستند.عبدالهی معاون اجتماعی شهردار تهران گفته است: با توجه به موافقت خانواده  آتش‌نشانان کشته شده، زمان تشییع جنازه  آتش‌نشان تا زمان پیدا شدن پیکر ۱۱ آتش‌نشان دیگر به تعویق می‌افتد.مکان برگزاری مراسم و جزئیات آن، همان مکان و جزئیات قبلی است و زمان آن نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

ایسنا:، به دلیل اینکه آتش سوزی در ضلع شمال غربی پلاسکو بوده و اکثر آتش نشانان در آن منطقه حضور دارند، احتمال می‌رود پیکر مابقی آتش نشان نیز در این منطقه باشد. به دلیل دود و آتش زیر آوار، نفس کشیدن برای نیروهای امدادی در ساختمان پلاسکو سخت شده است.

ایلنا: ۲۵ نفر زیر آوار مانده‌اند. براساس اعلام مسئولان هنوز امکان دسترسی به محبوس‌شدگان غیرممکن است.در این حادثه تاکنون ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد پیکر ۵ نفر از زیر آوار بیرون آمده و پیکر یک نفر دیگر نیز علی‌رغم آنکه پیدا شده اما به دلیل جلوگیری از متلاشی‌شدن، هنوز از زیر آوار خارج نشده‌ است. یک آتش‌نشان نیز روز دوم حادثه به دلیل سوختگی شدید در بیمارستان به شهادت رسید.گفته می‌شود از ۲۵ نفری که زیر آوار مانده‌اند ۱۶ نفر آتش‌نشان هستند که تاکنون پیکر ۲ نفر از این شهدا از زیر آوار بیرون آمده است.

مجتبی عبداللهی از مسئولات حکومتی به خبرگزاری مهرامروز بعد از ظهر گفته تعداد دقیق آتش نشانان کشته شده ۱۶ نفر است.

روزنامه جهان صنعت به نقل از یک آتش‌ نشان نوشته: ما همکار شما نیستیم آقای قالیباف!بین ۲۰ تا ۳۰ آتش‌نشان و همین حدود شهروند عادی زیر آوارند.گزارش کامل اینجا https://rowzane.com/news/article=82270

بر اساس آخرین خبرها تعداد ۲۰۲ کشته و مصدوم و مفقود شده اند

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفته است: هویت پیکرهای منتقل شده به پزشکی قانونی هنوز مشخص نشده است ولی آزمایش از خانواده ۱۵ آتش نشان صورت گرفته است و به احتمال زیاد نتیجه آزمایشات و هویت کامل تا فردا معین و اعلام خواهد شد.

*حافظی از باندهای  عضو شورای شهر تهران: به مردم دروغ نگویید

متاسفانه از ۱۲۰ میلیارد تومانی که برای خرید تجهیزات بودجه برای آتش‌نشانی در نظر گرفته، تنها ۵۴ میلیارد تومان محقق شده پس نیایید به مردم دروغ بگویید که ما بودجه تجهیزات را کاملا تخصیص داده‌ایم و بهتر است پرینت بودجه را منتشر کنید نه اینکه به مردم دروغ بگویید.

*عضو شورای شهر تهران: مردم باید بدانند بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در پلاسکو کشته شده اند

وی در ادامه  گفته “مردم باید بدانند ۲۰ تا ۳۰ نفر” در پلاسکو کشته شده اند.وی با انتقاد از بیرون راندن خبرنگاران و عکاسان از محدوده کارگاه پلاسکو و اجازه حضور تنها به خبرنگاران صداوسیما ، خواستار “لغو انحصار خبری شده است”.

*شهرداری اخطاریه‌های ایمنی را باید به بنیاد مستضعفان می فرستاد نه مستاجران پلاسکو.
سرخو، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران خواستار استعفای قالیباف در پی حادثه پلاسکو شد.
* آفتاب نیوز: درخواست حافظی برای انتشار فایل صوتی جلسه شنبه
جلسه علنی شورای امروز تحت تاثیر  حادثه پلاسکو بود به نحوی که برخی از اعضای شورا از همان ابتدا قصد صحبت و تذکر درباره این حادثه را داشتند که چمران رییس شورا اجازه بیان تذکر نداد و این مساله موجب نارضایتی اعضاء شد. رحمت‌الله حافظی در واکنش به این اقدام چمران، در اعتراض گفت:‌ ٢٠-٣٠ نفر در پلاسکو مردن مردم باید بدانند. فایل صوتی جلسه شنبه در پارکینگ پروانه منتشر شود.

آفتاب نیوز:روایت یک آتش‌نشان از روز واقعه پلاسکو / هنوز فریاد همکارانم در گوشم است

یکی از آتش‌نشانان روز وقوع حادثه پلاسکو گفت: فریاد همکارانم تا آخرین لحظه فرو ریختن ساختمان در گوشم است؛ در برخی از طبقه‌های بالایی جلوی پنجره‌ها فنس کشیده شده بود و آتش‌نشانان قادر به خروج از پنجره‌ها نشدند.هنگامی که دود سفید رویت شد، مردم به طرف پاساژ ‌دویدند و حتی برخی از همکارانم مجبور به برخورد با مردم شدند. گویا تعدادی از آنان به داخل ساختمان بازگشته بودند. متاسفانه دلخراش‌ترین صحنه‌ها در طبقه‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ رخ داد؛ چرا که در این طبقات صاحبان برخی از مغازه‌ها، پنجره‌ها را با فنس پوشانده بودند و همکارانم در این طبقه‌ها گیر افتاده بودند.یکی از همکارانم تلاش کرد با پتک، فنس را بشکافد اما نتوانست موفق شود. قرار شد تجهیزات برش برای ما بیاورند تا بتوانیم آتش‌نشانان گرفتار شده در ساختمان را نجات دهیم ولی کار از کار گذشت.یکی دیگر از همکارانم می‌گفت ساختمان در حال تخریب است، آب ریختن را قطع کن. من همین کار را انجام دادم اما از سمت دیگر یکی از همکارانم فریاد زد «من دارم می‌سوزم» بنابراین دوباره آب پاشیدن را آغاز کردم. ناگهان ساختمان از بالا شروع به تخریب شدن کرد و فرو ریخت.

———————

گزارشات ضد و نقیض دولت و نهادهای حکومتی از آمار تلفات ریزش ساختمان پلاسکو ادامه دارد.آمار دقیق کشته ها و مفقودین را حکومت اعلام نمی کند.امیدی به نجات آتش نشانان زیر آوارمانده نیست. به احتمال زیاد همگی درگذشته اند. تعداد این افراد بیش از ۲۰ نفر اعلام شده است.درمیان مفقود شدگان تعدادی مردم عادی، کارگران و چند روزنامه نگار هم می باشند. برخی از این گزارشات ضمیمه است.روزنهروابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد از ۲۵ نفری که زیر آوار مانده‌اند ۱۶ نفر آتش‌نشان هستند که تاکنون پیکر ۲ نفر از این شهدا از زیر آوار بیرون آمده است.

ایسنا:روابط عمومی اورژانس تهران آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حادثه پلاسکو را ۲۰۲ نفر اعلام کرد.از ۲۵ نفری که زیر آوار مانده‌اند ۱۶ نفر آتش‌نشان هستند که تاکنون پیکر ۲ نفر از این شهدا از زیر آوار بیرون آمده است.

اخبار روز دوشنبه ۴ بهمن

 تا ساعت ۱۹ روز، دوشنبه، در مجموع  ۲۰۲ نفر در حادثه پلاسکو مصدوم شده‌اند.

از ۴۸ مصدوم منتقل‌شده تاکنون،  بهنام میرزاخانی، آتش‌نشان ۳۵ ساله، به علت شدت بالای سوختگی، در بیمارستان شهید مطهری تهران به شهادت رسید. در حال حاضر نیز  آقای فخرالدین گودرزی، به‌دلیل ترومای کمر، در بیمارستان پارس بستری شده‌است. همچنین عصر امروز، دوشنبه، پیمان پورخانچی، آتش‌نشان ٣٣ ساله، به‌علت استنشاق گاز منوکسید کربن دچار افت هوشیاری در صحنه حادثه شد که به بیمارستان پارس منتقل شده‌است.

ایلنا،به گفته سخنگوی سازمان آتشنشانی حکومت چهار جسد پیدا شده، این چهار جسد که در اولین ساعات روز دوشنبه چهارم بهمن در زیرزمین ساختمان پلاسکو پیدا شدند متعلق به چهار شهروند هستند.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای حکومت در تهران درباره معاینات اجساد بیرون کشیده شده گفت:اجساد پیدا شده، پنج شنبه فوت کرده‌ بودند.

حکومت میگوید تعداد اجساد بیرون کشیده از زیر آواره ۷ جسد می باشد.

شب گذشته اورژانش تعداد کشته ها و مصدومان را ۱۹۷ نفر اعلام کرده

ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفته  که هر نوع تجمعی برای درگذشتگان حادثه پلاسکو در هرجایی باید “دارای مجوز باشد.”

طبق دستور قضایی ابلاغ شده به پزشکی قانونی این سازمان تنها مجاز به پذیرش خانواده های متوفیان حادثه پلاسکو در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی کهریزک است.بر اساس دستور قضایی ابلاغ شده، سازمان پزشکی قانونی کشور به غیر از خانواده های متوفیان از حضور سایر افراد تحت هر عنوان و سمت در محل پزشکی قانونی جلوگیری می‌کند.

ایلنا:سرپرست اورژانس کشور گفت: دو پیکر جدید از قسمت موتورخانه پلاسکو بیرون آورده شده است.

کولیوند متذکر شد: تاکنون سه پیکر از زیر آوارها کشف شده که پیکر دو نفر از آنها متعلق به نیروهای آتش‌نشانی است. با احتساب آتش‌نشانی که روز دو در اثر شدت آتش‌سوزی به شهادت رسید شمار شهدای آتش‌نشان این حادثه به سه شهید رسیده است.

———————–

اخبارگذشته

پلاسکو: حکومت تعداد مصدومان و کشته ها را ۱۹۴ نفر اعلام کرده

اخبار تا ساعت ۱۲ شب بوقت تهران

ساعت ۱۲ شب به وقت تهران سرپرست اورژانس حکومت از کشف و خروج سه جسد از زیر زمین موتورخانه پلاسکو خبر داد ه و گفته احتمال یافته شدن اجساد جدید آتش نشانان یا افراد عادی تقویت شده است؛ با این حال برای تایید نهایی خبر باید منتظر اعلام منابع رسمی باشیم.

ایرنا ساعت ۱۰ شب به وقت تهران به نقل از حسن عباسی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گزارش داده: شمار مصدومان حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو به ۱۹۴ نفر رسید.

ایسنا:تعداد مصدومان و فوتی‌های حادثه ساختمان پلاسکو به ۱۸۷ نفر رسید

براساس آخرین جزئیات عملکرد اورژانس ۱۱۵ در حادثه ساختمان پلاسکو تاساعت ۱۹:۳۰ سوم بهمن ماه، تعداد کل مصدومان و فوتی‌های  حادثه ساختمان پلاسکو به ۱۸۷ نفر رسیده است.

علی‌اصغر ناصربخت معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران بعد از ظهر سوم بهمن گفته است:تعداد اجساد کشف شده و مفقودان حادثه نشان می‌‌دهد که ۱۶ آتش‌نشان و ۹ نفر از مردم عادی دچار سانحه شده‌اندتسنیم

بعد از ظهر امروز سرپرست اورژانس حکومت گفت: حادثه پلاسکو ۱۷۴ مصدوم داشته است.

رسانه های حکومتی امروز گزارش داده اند تعداد مصدومان حادثه پلاسکو به ۱۷۰ نفر رسیده است.این خبر را ایلنا به نقل از مقامات حکومنی حاضر درمحل اعلام کرده است.

ایسنا روزگذشته اعلام کرد تعداد مصدومان ریزش ساختمان پلاسکو به ۱۵۷ نفر رسیده است.تا کنون تنها منابع رسمی از خروج پیکر دو تن از شهدای آتش‌نشان از زیر آوار حکایت دارند و پیکر ۱۳  تن همچنان خارج نشده است. البته علاوه بر آن ۱۵ آتش‌نشانی که به تایید سخنگوی آتش‌نشانی زیر آوار محبوس مانده‌اند، حدود ۱۰ تن دیگراز شهروندان نیز در زیر آوار پلاسکو محبوس شده‌اند که عملیات برای یافتن آنان همچنان ادامه دارد.

مسعود قادی پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه ۱۳ تن از خانواده‌های مفقودشدگان حادثه پلاسکو برای اخذ نمونه DNA به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و گفت: خانواده‌های آتش‌نشانان مفقود شده در زیر آوار می‌توانند با مراجعه به معاونت نیروی انسانی شهرداری و هماهنگی با آنها به مرکز آتش‌نشانی در تقاطع خیابان آزادی و میمنت رفته و کارشناسان ما با حضور در این مرکز اقدام به اخذ نمونه DNA از آنان خواهند کرد.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …