انتقال قدرت به گروه تروریستی طالبان در جریان است

*رسانه های جهانی گزارش داده اند انتقال قدرت به گروه تروریستی طالبان در جریان است

*بر اساس برخی اخبار منتشر شده در مدیا محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان استعفا داد

*هیات طالبان وارد ارگ ریاست جمهوری شد’.بنا بر برخی از گزارش‌های رسانه‌ها، هیاتی از طرف طالبان وارد ارگ ریاست جمهوری افغانستان برای انتقال قدرت شده است.مقامات رسمی دولت افغاتستان هنوز در مورد این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند

طالبان پیش تر در طالبان با صدور اعلامیه‌ای از افراد خود خواسته بودند که پشت دروازه های کابل منتظر بمانند و وارد کابل نشوند.طالبان نیز خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت شده است.

*دولت: در کابل اوضاع ‘تحت کنترل’ است؛ طالبان می‌گوید ‘به زور وارد کابل نمی‌شود’

گزارش‌ها از کابل حاکی است که طالبان وارد برخی از مناطق این شهر شده‌اند. براساس گزارش‌ها طالبان به نیروهای خود دستور داده در دروازه های کابل منتظر بمانند. در بیانیه‌ای از سوی طالبان آمده است که مسئولیت امنیت شهر در حال حاضر بر عهده دولت است و مذاکرات برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت ادامه دارد.

همزمان گزارش‌ها حاکیست که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیداری اضطراری با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح افغانستان و نمایندگان ناتو داشته است.

این دیدار در زمانی صورت می‌گیرد، طالبان گفته‌اند که به پشت دروازه‌های کابل رسیده‌اند.در همین حال، گزارش‌هایی تایید نشده از ورود هیاتی از طرف طالبان به ارگ ریاست جمهوری رسیده است.

طالبان در بیانیه‌ای از افغان‌ها می‌خواهد در این کشور بمانند و تأکید می کند که طالبان می خواهد مردم “از هر قشری زندگی خود را در یک سیستم اسلامی با دولتی مسئول ببینند، سیستمی که برای همه پذیرفتنی باشد”. با این حال ، گزارش ها از کابل می گویند صدای تیراندازی شنیده شده و شبه نظامیان طالبان با پرچم در خیابان ها دیده شده اند.

از سوی گزارش‌ها به نقل از دولت افغاستان حاکیست که اوضاع در کابل “تحت کنترل” است.

وزارت کشور افغانستان ورود نیروهای طالبان به کابل پایتخت افغانستان را تایید کرده است.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد طالبان در قطر نیز گفته است که به این گروه قصد ندارد “به زور” وارد کابل شود.

در عین حال پیشتر رسانه‌ها گزارش کردند که با نزدیک شدن نیروهای طالبان به شهر کابل، سفارت ایالات متحده آمریکا پروسه تخلیه را سرعت بخشیده است.

خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی میدانی از دیده شدن هلیکوپترهای به پرواز در آمده از سفارت آمریکا و خودروهای زرهی در حرکت خبر داده است.

مقامات نظامی آمریکا بدون ذکر نام به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که کارکنان سفارت در حال سوزاندن مدارک حساس و محرمانه هستند و دود آن از سفارت آمریکا در کابل دیده می‌شود

****

بی بی سی:طالبان: در دروازه های کابل منتظر انتقال مسالمت آمیز قدرت هستیم.

وزارت کشور افغانستان گفته طالبان وارد کابل شده اندوزارت کشور افغانستان ورود نیروهای طالبان به کابل پایتخت افغانستان را تایید کرده است.

در عین حال گزارش دیگری حاکی از آن است که طالبان به نیروهای خود دستور داده در مبادی ورودی کابل منتظر بمانند.طالبان به نیروهای خود دستور داده در دروازه های کابل منتظر بمانند.

صبح امروز وضعیت کابل به سرعت در حال تغییر بوده است. طالبان با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که به جنگجویان خود دستور داده به دلیل تراکم جمعیت غیر نظامی در کابل ، در نقاط ورودی پایتخت بمانند.

در بیانیه طالبان آمده است که مسئولیت امنیت شهر در حال حاضر بر عهده دولت است و مذاکرات برای انتقال مسالمت آمیز قدرت ادامه دارد.

این بیانیه از افغان ها می خواهد در این کشور بمانند و تأکید می کند که طالبان می خواهد مردم “از هر قشری زندگی خود را در یک سیستم اسلامی با دولتی مسئول ببینند، سیستمی که برای همه پذیرفتنی باشد”. با این حال ، گزارش ها از کابل می گویند صدای تیراندازی شنیده شده و شبه نظامیان طالبان با پرچم در خیابان ها دیده شده اند.

دستور طالبان به نیروهایش برای اجتناب از خشونت در پی ورود به کابل

با ورود طالبان به کابل این گروه به نیروهای خود دستور داده از خشونت خودداری کرده و اجازه عبور ایمن را برای هر کسی که مایل به خروج است ، بدهند.

بر اساس گزارشها طالبان از همه سو وارد کابل شده و برای ورود به این شهر با مقاومت بسیار کمی روبرو شده اند.

گزارش ها از کابل حاکی است که طالبان وارد برخی از مناطق این شهر شده‌اند. طالبان پیش از این جلال‌آباد آخرین شهر بزرگ در شمال این کشور را بدون درگیری تصرف کرده بودند.

از سوی گزارش‌ها به نقل از دولت افغاستان حاکیست که اوضاع در کابل “تحت کنترل” است.همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد طالبان در قطر گفته است که به این گروه قصد ندارد “به زور” وارد کابل شود.

در عین حال پیشتر رسانه‌ها گزارش کردند که با نزدیک شدن نیروهای طالبان به شهر کابل، سفارت ایالات متحده آمریکا پروسه تخلیه را سرعت بخشیده است.خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی میدانی از دیده شدن هلیکوپترهای به پرواز در آمده از سفارت آمریکا و خودروهای زرهی در حرکت خبر داده است.

مقامات نظامی آمریکا بدون ذکر نام به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که کارکنان سفارت در حال سوزاندن مدارک حساس و محرمانه هستند و دود آن از سفارت آمریکا در کابل دیده می‌شود.

اینرا هم بخوانید

اعتراض نیروهای فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از عدم تمدید قراردادها

تعدادی از نیروهای فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی میگویند:در این ماه  به حدود ۳۰ نفر از …