تاکتیک تعرضی و جدید معلمان علیه احضارها و دستگیری‌ها

اهواز:

روز ۱۷ اسفند جمع قابل توجهی از معلمان از نقاط مختلف استان خوزستان، در اهواز حضور یافتند تا سه عضو کانون صنفی معلمان را که به بی‌دادگاه حکومت در اهواز احضار شده بودند همراهی کنند. معلمان در حالیکه ساک و وسایل شخصی را به صورت سمبلیک حمل میکردند و پلاکاردهایی نیز در دست داشتند در حرکتی دسته جمعی سه همکار خود فرنگیس نسیم‌پور، علی کروشات و پیروز نامی را تا جلوی دادگاه همراهی کردند. در دست داشتن ساک توسط معلمان نشانه‌ای از این بود که یاران خود را تنها نخواهیم گذاشت و در این راه از زندان رفتن هم ترسی نداریم.

معلمان از نیم ساعت قبل از شروع دادگاه در جلوی دادگاه انقلاب شهرستان اهواز تجمع کردند و تا زمانی که سه همکارشان از دادگاه خارج شدند در جلو دادگاه حضور داشتند تا همکارانشان را تنها نگذارند.

قزوین:

جمعی از معلمان قزوین نیز روز چهارشنبه ۱۸ اسفند در مقابل دادسرای عمومی قزوین تجمع کردند تا همبستگی و همراهی خود را با ۳ همکار خود که به این دادسرا احضار شده بودند اعلام کنند. مریم زیرک، اسماعیل فرهنگ‌منش و علی الله‌بخش سه عضو کانون صنفی معلمان بودند که به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به دادسرای عمومی و انقلاب قزوین احضار شده بودند.

همراهی کردن با معلمانی که به بیدادگاه‌های حکومت احضار می شوند یک تاکتیک تعرضی و درخشان معلمان است که پشتوانه‌ای قوی برای معلمانی است که به دلیل اعتراض به بیدادگاه‌های حکومت احضار میشوند. این اقدام مبارزاتی هزینه دستگیری‌ها را برای حکومت افزایش میدهد.

این تاکتیک تعرضی، الگویی است برای معلمان در سراسر کشور و برای تمام مردم، کارگران اعتصابی، دانشجویان و سایر فعالینی که به دادگاه‌های حکومت احضار میشوند. هیچ فعالی را نگذاریم تنها به دادگاه برود و هر مورد احضار را به تجمع و راهپیمایی اعتراضی تبدیل کنیم. این اقدامی مهم در راستای تقویت مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و مقابله با احضارها و دستگیری‌ها است. زنده باد معلمان اهواز و قزوین.

۱۰ مارس ۲۰۲۲

مندرج در انترناسیونال ۹۶۳

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

اینرا هم بخوانید

حکومت در حال زوال و شرایط استخدام – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …