تاکسی 10 و مترو و اتوبوس 15 درصد گران شد

 تیترشهر: غلامحسین آرام درباره نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی که از سوی هیئت حل اختلاف به فرمانداری اعلام شده است، اظهار کرد: نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی هفته گذشته برای اجرا ابلاغ شد.

 بنابر ابلاغیه جدید هیئت حل اختلاف، نرخ کرایه‌های تاکسی 10 درصد، مترو 15 درصد و اتوبوس 15 درصد افزایش خواهند یافت. دستگاههای ذیربط با رانندگانی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی که نرخهایی بیشتر از حد مصوب دریافت کنند برخورد جدی خواهند کرد. بر همین اساس کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی برای تاکسی‌ها 10 درصد و اتوبوس و مترو 15 درصد افزایش یافته و اجرایی شده است.

در مترو کرایه بلیت تک‌سفره از 700 تومان به 800 تومان افزایش یافته است و همین‌طور بلیت‌های دوسفره جمع‌آوری شده است.

وی همچنین از عدم تمایل رانندگان تاکسی در خصوص افزایش کرایه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به گزارشات تهیه شده، رانندگان تاکسی تمایلی به افزایش کرایه‌ها ندارند، چرا که با افزایش کرایه‌ها، شهروندان تمایلی به استفاده از تاکسی‌ها ندارند و به همین جهت تلاش می‌شود کرایه‌های تاکسی در سال آینده بیش از ۵ درصد افزایش نیابد.

ابوالفضل قناعتی با بیان بررسی لایحه نرخ کرایه های تاکسی در سال ۹۶ گفت: پیشنهاد شهرداری افزایش ۱۲ درصدی بود که کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با آن مخالفت کرد و پیش بینی شد در صورتی که تاکسی ها مجهز به دستگاه کارت خوان باشند، تنها ۱۰ درصد نرخ کرایه ها افزایش پیدا کند. در صورتی که تاکسی دستگاه کارتخوان نداشته باشد، اجازه افزایش نرخ کرایه خود را ندارد.

قناعتی گفت: این تصمیم در کمیسیون عمران و حمل و نقل گرفته شده و باید در صحن علنی به تصویب نهایی برسد و در صورت تایید فرمانداری، از ۱۵ فروردین به بعد اجرایی خواهد شد.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …