تجمعات بازنشستگان مخابرات در نزدیک به ده شهر و دو خبر دیگر


در ادامه اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان، امروز پنجم تیرماه بازنشستگان مخابرات نیز در چندین شهر دست به تجمع و اعتراض زدند. این تجمعات در ادامه دوشنبه های اعتراض علیه فقر و گرانی و بی تامینی و برای پیگیری مطالبات، در مقابل ادارات مخابرات انجام شد. بازنشستگان مخابرات از جمله در شهرهای ایلام، هرمزگان، خرم آباد، اراک، ساری، سنندج، اصفهان و شهر کرد برگزار گردید.  در این تجمعات تجمع کنندگان خطاب به مسئولین اعلام داشتند که تا وقتی به خواستهایشان پاسخ داده نشود و به حق و حقوق خود نرسند به تجمعاتشان ادامه خواهند داد. بازنشستگان مخابرات از جمله به اجرای کامل آئین‌نامه پرسنلی و استخدامی و رفع مشکلات بیمه درمانی اعتراض دارند و بر افزایش حقوق ها به بالای خط فقر که امروز رقم آن حداقل ۳۰ میلیون تومان است و درمان رایگان تاکید میکنند.

در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند:”وعده و وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “مدیر بی لیاقت استعفا استعفا”، “از بس دروغ شنیدیم،یک روز خوش ندیدیم. در اهواز بازنشستگان مخابرات با شعار بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد در سطح شهر راهپیمایی کردند و خیابان را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند.

در این روز همچنین کارگران رسمی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در خصوص عدم اجرای دقیق بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و سطح نازل حقوقهایشان تجمع داشتند.

همچنین روز گذشته چهارم تیرماه معلمان بازنشسته در یزد در اعتراض به سطح نازل حقوقها و با خواست اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها در حد قابل قبول و درمان رایگان و دیگر مطالباتشان دست به تجمع زدند. یک شعار اعتراض معلمان بازنشسته در تجمعاتشان آزادی معلمان زندانی، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی بوده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ تیر ۱۴۰۲،  ۲۶ ژوئن  ۲۰۲۳–

اینرا هم بخوانید

بیش از صد چهره فرهنگی و هنری جهان خواستار آزادی فوری توماج صالحی شدند

یش از صد چهره فرهنگی، مدنی و هنری بین‌المللی در نامه‌ای خواستار آزادی بیدرنگ توماج …