تجمعات بزرگ کارگران فولاد اهواز، ارکان ثالت، درسیری، آغاجری و فلات قاره

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در ششمین روز پیاپی از اعتراضات خود تجمع پرشماری را در اهواز به راه‌ انداختند.

به گزارش کانال تلگرام «اتحادیه آزاد کارگران ایران» کارگران این کارخانه، روز یک‌شنبه هشتم بهمن پس از تجمع مقابل استانداری خوزستان، فرمانداری اهواز و ساختمان مرکزی بانک ملی استان در سطح خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند و شعار سر دادند.«عدالتی ندیدم، ما دیگه رأی نمی‌دیم» ازجمله شعارهای این راهپیمایان بود.

بر اساس گزارش‌ها، مدیران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در پی اعتراض کارگران به عدم اجرای طرح «طبقه‌بندی مشاغل» در ماه‌های گذشته ده‌ها کارگر این مجموعه را تعلیق کرده‌اند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی پنجم مهر امسال نیز اعلام کرده بود که ۱۷ کارگر معترض را در این گروه صنعتی به شلاق و زندان (یا جریمه) محکوم کرده است.

در همین حال گزارش‌هایی نیز از تجمع اعتراضی کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) طی روز یکشنبه هشتم بهمن در گچساران منتشر شده است.

بنا بر گزارش «اتحادیه آزاد کارگران ایران» اجرای طرح ساماندهی کارکنان، عدالت در پرداخت حقوق و‌ مزایای شغلی و حذف پیمانکاران تأمین نیرو ازجمله مطالبات این کارگران است.گروه‌هایی از کارگران غیررسمی در مجتمع پارس جنوبی نیز روز شنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود برای چهارمین هفته پیاپی در پالایشگاه‌های این شرکت تجمع کردند و دست از کار کشیدند.بنابر گزارش‌ها، تجمعات کارگران غیررسمی، موسوم به «ارکان ثالث»، دست‌کم در پنج پالایشگاه در عسلویه برگزار شد و معترضان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، امنیت شغلی و زمان‌بندی مناسب کار شدند.

روز شنبه همچنین گروه‌هایی از کارگران شرکت نفت فلات قاره در دو منطقه عملیاتی در جنوب ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.برگزاری تجمعات مختلف صنفی در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ روند فزاینده‌ای داشته است. فیلم از اینجا

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

اتحادیۀ اروپا: پرداخت یک میلیارد یورو به رژیم لبنان برای جلوگیری از مهاجرت به اروپا

کمیسیون اروپا اعلام کرد که برای حمایت از ثبات اجتماعی و اقتصادی لبنان، یک میلیارد …