ادامه بمباران خان یونس توسط اسرائیل، دهها کشته و صدها زخمی، فاجعه بزرگ انسانی و…

با ادامه جنگ و بمبارانهای وسیع اسرائیل و حملات زمینی روز یکشنبه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ کشته و ۲۹۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند. در روزهای اخیر اسرائیل این منطقه را بشدت زیر بمباران گرفته است. صدها هزار نفر از مردم خان یونس و روستاهای اطراف در و ضعیت خطرناک و غیرقابل تحمل بسر می برند. گرسنگی، عدم امنیت، فقر و بیماری و … دهها کمبود دیگر یک فاجعه بزرگ انسانی را رقم زده است. برخی اخبار در این باره

*خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه نیویورک تایمز گزارش می‌دهند که مقام‌های آمریکا، قطر، مصر و اسرائیل به پاریس رفته‌اند تا درباره پیش‌نویس تهیه‌شده یک توافق که به آزادی گروگان‌ها در ازای وقفه دو ماهه در جنگ غزه می‌پردازد گفت‌وگو کنند.دو مقام ارشد آمریکایی نیز به رسانه‌ها گفته‌اند که مذاکره‌کنندگان آمریکایی در این رابطه پیشرفت‌هایی حاصل کرده‌اند.

*به نوشته آسوشیتدپرس، در نشست پاریس که روز یکشنبه هشتم بهمن برگزار می‌شود ویلیام برنز، رئیس سازمان سی‌آی‌ای، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست وزیر قطر، عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر، و داوید بارنه‌عا، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل موساد، شرکت دارند.

*نیویورک تایمز گزارش داده که کشورهای میانجی، شامل آمریکا، مصر و قطر، با ادغام پیشنهادات اسرائیل و حماس در ۱۰ روز گذشته، پیش‌نویس یک توافق آزمایشی را تدوین کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود به نیویورک تایمز گفته‌اند هنوز اختلافات مهمی وجود دارد اما آنها به در دسترس بودن توافق نهایی «محتاطانه خوشبین هستند».این گزارش یک روز پس از گفت‌وگوهای تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با رهبران مصر و قطر منتشر شده است.

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی دستیابی به توافق جدید ظرف دو هفته آینده را محتمل دانسته است.بر اساس این توافق، در مرحله اول وقفه‌ای به مدت ۳۰ روز در جنگ برقرار می‌شود و گروه افراطی حماس برخی از گروگان‌ها، شامل زنان، سالخوردگان و زخمی‌ها، را آزاد می‌کند.

به نوشته نیویورک تایمز، در طول این وقفه دو طرف به بررسی جزئیات مرحله دوم،‌ شامل آزادی بقیه گروگان‌ها از جمله مردها و سربازان در ازای ۳۰ روز وقفه دیگر، خواهند پرداخت.بنابر این گزارش، تعداد فلسطینی‌هایی که بر اساس این توافق قرار است از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

این توافق همچنین امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه را فراهم می‌کند.مقام‌های آمریکایی به نیویورک تایمز یادآور شده‌اند با اینکه این توافق «آتش‌بس دائمی» که خواسته حماس برای آزادی گروگان‌ها بود نیست، اما اگر اسرائیل جنگ را برای دو ماه متوقف کند، احتمالا پس از این وقفه جنگ را به همان شیوه قبل دنبال نخواهد کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه که تحت کنترل گروه تروریستی حماس است اعلام کرد که از پانزدهم مهر تاکنون دست‌کم ۲۶ هزار و ۴۲۲ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته و ۶۵ هزار ۸۷ نفر زخمی شده‌اند. از رادیو فردا و رسانه های خارجی

اینرا هم بخوانید

محکومیت نوروز رخداد، کارگر ساختمانی و فعال مجازی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس

هرانا:شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد، نوروز رخداد، کارگر ساختمانی …